Educación e novas tecnoloxías
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10347/13995
Files in this item
Metadata
Title: | Educación e novas tecnoloxías |
Alternative Title: | Educación y nuevas tecnologías |
Author: | Varela Leiras, Eva María |
Advisor: | Touriñán López, José Manuel |
Affiliation: | Universidade de Santiago de Compostela. Facultade de Ciencias da Educación |
Subject: | Education | Knowledge society | ICT | Digital skills | Digital and media literacy | Sociedad del conocimiento | Competencia digital | Alfabetización digital y mediática | Educación | Sociedade do coñecemento | TIC | Competencia dixital | Alfabetización dixital e mediática | |
Date of Issue: | 2015 |
Abstract: | [GL] A modalidade elexida para desenvolver o traballo fin de grao é a investigación documental.
O obxceto do traballo é o estudo da relación entre educación e as tecnoloxías da
información e a comunicación (TIC), conceptualizando éstas como posibilidade e ao mesmo
tempo como elemento limitador. As TIC son un medio e os medios non son neutrais. Na
sociedade da información e o coñecemento, éstas afectan aos procesos educativos e
plantexan novos retos. Supoñen un plus de aprendizaxe que pode conlevar a unha situación
de desigualdade (risco de “fenda dixital”)
As competencias TIC son un “novo concepto de aprendizaxe” caracterizado por:
- Espazo que vai máis alá da escola.
- Ferramientas emerxentes e disrutoras: transformadoras de contornas e creadoras de
outras novas.
- TIC como nova contorna de aprendizaxe e coma enlace entre diferentes contornas
- Espazo para la creatividade e o desenvolvemento.
- Mediacións que favorecen a reflexión crítica e o exercicio da ciudadanía global.
Abordase o estudo dos conceptos clave nesta temática e profundizarase na figura
profesional del educador/a social como axente potenciador da e-inclusión. [ES] La modalidad elegida para desarrollar el trabajo fin de grado es la de investigación documental. El objeto de este trabajo es el estudio de la relación entre la educación y las tecnologías de la información y la comunicación ( en adelante TIC), conceptualizando éstas como posibilidad y al mismo tiempo como elemento limitador. Las TIC son un medio y los medios no son neutrales. En la sociedad de la información y el conocimiento, éstas afectan a los procesos educativos y plantean nuevos retos. Suponen un plus de aprendizaje que puede conllevar a una situación de desigualdad (riesgo de “brecha digital”). Las competencias TIC son un “nuevo concepto de aprendizaje” caracterizado por: - Espacio que va más allá de la escuela. - Herramientas emergentes y disruptoras: transformadoras de contextos y creadoras de otros nuevos. - TIC como nuevo contexto de aprendizaje y como enlace entre distintos contextos. - Espacio para la creatividad y el desarrollo. - Mediaciones que favorecen la reflexión crítica y el ejercicio de la ciudadanía global. Se abordará el estudio de los conceptos clave en esta temática y se profundizará en la figura profesional del educador/a social como agente potenciador de la e-inclusión [EN] The method chosen to develop my final degree work is a documentary research. The purpose of this work is the study of the relationship between education and information and communication technologies (ICT), understanding ICT as a possibility and at the same time as a limiting element. ICT are a means and these means are not neutral. In our information and knowledge society, these affect the educational processes and suggest new challenges. They suppose a plus in learning, which can lead to a situation of inequality (the risk of digital divide) ICT skills are a "new concept of learning" characterized by: - Spaces outside of schools. - Emerging and disrupting tools: transforming contexts and creating new ones. - ICT as a new learning environment and as a liaison between different contexts. - A space for creativity and development. 3 - Mediations that promote critical thinking and the exercise of global citizenship. The study of the key concepts addressed in this subject and the professional figure of the educator / a social as enhancing agent e-inclusion will be studied. |
URI: | http://hdl.handle.net/10347/13995 |
Rights: | Atribución-NoComercial-CompartirIgual 3.0 España |