O alumnado de Educación Infantil nas aulas hospitalarias : a educación emocional como resposta educativa
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10347/14548
Files in this item
Metadata
Title: | O alumnado de Educación Infantil nas aulas hospitalarias : a educación emocional como resposta educativa |
Alternative Title: | El alumnado de Educación Infantil en las aulas hospitalarias : la educación emocional como respuesta educativa The preschool students in hospital classrooms : the emotional education as an educational response |
Author: | García Docampo, Laura |
Advisor: | Guisande Couñago, María Adelina |
Affiliation: | Universidade de Santiago de Compostela. Facultade de Ciencias da Educación |
Subject: | Alumnado hospitalizado | Aula hospitalaria | Educación emocional | Pedagoxia hospitalaria | Diversidade | Diversidad | Pedagogia hospitalaria | Hospitalized students | Hospital classroom | Emotional education | Hospital pedagogy | Diversity | |
Date of Issue: | 2015 |
Abstract: | [GL] Na actualidade, cada vez son máis os profesionais que defenden o principio de individualización como eixo vertebrador da Educación Infantil. A idea de inclusión deu lugar a colectivos cada vez máis dispersos e con características claramente diferenciadas, sendo as escolas hospitalarias un dos exemplos máis destacables en canto á diversidade. Resultado da falta de investigacións e a situación pouco visible destes espazos, este contexto educativo tórnase nun lugar pouco coñecido. Sen embargo, o alumnado das escolas dos hospitais ten dereito a poder desenvolverse da mesma forma que os iguais que participan paralelamente nas aulas ordinarias, independentemente da complexidade que supoña este proceso, debido ás súas limitacións e dificultades, consecuencia da situación que están a atravesar. Por outro lado, fronte á ensinanza de novos contidos curriculares, existe un aliciente moi complicado sobre o que traballar, o ámbito emocional. Por iso, a maiores de facer referencia a estas aulas e ás características do alumnado das mesmas (especialmente centrado nos de longa hospitalización, por ser os que máis sofren as consecuencias deste período), se pretende facer unha achega de posibles propostas prácticas que contribúan a paliar os efectos adversos, empregando a educación emocional como base para o desenrolo das diferentes competencias educativas. [ES]En la actualidad, cada vez son más los profesionales que defienden el principio de individualización como eje vertebrador de la Educación Infantil. La idea de inclusión dio lugar a colectivos cada vez más dispersos y con características claramente diferenciadas, siendo las escuelas hospitalarias uno de los ejemplos más destacados en cuanto a diversidad. Resultado de la falta de investigaciones y la situación poco visible de estos espacios, este contexto educativo se transforma en un lugar poco conocido. Sin embargo, el alumnado de las escuelas de los hospitales tiene derecho a poder desarrollarse de la misma forma que los iguales que participan paralelamente en las aulas ordinarias, independientemente de la complejidad que suponga este proceso, debido a sus limitaciones y dificultades, consecuencia de la situación que están atravesando. Por otro lado, frente a las enseñanzas de nuevos contenidos curriculares, existe un aliciente muy complicado sobre el que trabajar, el ámbito emocional. Por eso, a mayores de hacer referencia a estas aulas y a las características del alumnado de las mismas (especialmente centrado en los de larga hospitalización, por ser los que más sufren las consecuencias de este período), se pretende hacer una aproximación de posibles propuestas prácticas que contribuyan a paliar los efectos adversos, utilizando la educación. [EN] Currently, there is an increasing amount of professionals who defend the individuality principle as the main support of Preschool Education. Due to the idea of inclusion, dispersed groups with clearly distinguished characteristics have appeared, being hospital classrooms one of the most prominent examples of diversity. As a result of the lack of investigations and the not too visible situation of these classrooms, this educational context becomes an unknown matter. However, in spite of the limits and difficulties that appear due to this situation, students from hospital classrooms have the same right to develop themselves in the same way than equals who attend regular schools. In another order of things, the "emotional field" becomes a very complicated aspect we should work at, in addition to curricular contents. This project refers to these classrooms and characteristics of the students (especially long-term hospitalization children, being the ones who suffer the consequences of this period the most) and, at the same time, it also refers to practical proposals that could help to avoid adverse effects, using emotional education as a support for the development of different educational competences |
Description: | Traballo Fin de Grao en Mestre ou Mestra en Educación Infantil. Curso 2014-2015 |
URI: | http://hdl.handle.net/10347/14548 |
Rights: | Atribución-NoComercial-CompartirIgual 3.0 España |