La comprensión lectora en educación primaria: proceso, dificultades e intervención
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10347/15273
Files in this item
Metadata
Title: | La comprensión lectora en educación primaria: proceso, dificultades e intervención |
Alternative Title: | A comprensión lectora na educación primaria: proceso, dificultades e intervención The reading comprehension in primary education: process, difficulties and intervention. |
Author: | Francisco Iglesias, Paula de |
Advisor: | Caamaño Rojo, María José |
Affiliation: | Universidade de Santiago de Compostela. Departamento de Didáctica da Lingua e a Literatura e das Ciencias Sociais |
Subject: | Lectura | Comprensión lectora | Dificultades | Recursos | Estrategias | Estratexias | Reading | Reading comprehension | Difficulties | Resources | Strategies | |
Date of Issue: | 2016 |
Abstract: | [ES] El aprendizaje de la lectura es un proceso complejo que no termina cuando el alumno o
alumna aprende a descodificar el código escrito, sino que es necesario que comprenda el
contenido que está leyendo para lograr ser un lector eficaz y competente. En este sentido, la
comprensión lectora es un aspecto indispensable en la vida personal y académica del
alumno/a pues, entre otros aspectos, sirve como una herramienta para alcanzar nuevos
aprendizajes. Sin embargo, hay alumnos/as que se encuentran con dificultades o problemas
a la hora de comprender un texto y, es nuestra labor, apoyar y ayudar al alumno/a para
superar esas dificultades a través de una intervención específica teniendo en cuenta sus
características y necesidades. En el presente documento se analiza el proceso de
comprensión de un texto, así como las dificultades o problemas que pueden existir en dicho
proceso y qué se puede hacer para mejorar déficits en comprensión lectora. [GL] O aprendizaxe da lectura é un proceso complexo que non acaba cando o alumno ou alumna aprende a descodificar o código escrito, senón que é necesario que comprenda o contido que lee para lograr ser un lector eficaz e competente. Neste sentido, a comprensión lectora é un aspecto indispensable na vida persoal e académica do alumno/a pois, entre outros aspectos, serve como unha ferramenta para alcanzar novos aprendizaxes. Sen embargo, hai alumnos/as que se atopan con dificultades ou problemas á hora de comprender un texto e, é nosa labor, apoiar e axudar ao alumno/a para superar esas dificultades a través dunha intervención específica tendo en conta as súas características e necesidades. No presente documento analízase o proceso de comprensión dun texto, así como as dificultades ou problemas que poden existir no dito proceso e que se pode facer para mellorar déficits na comprensión lectora. [EN] The learning of the reading is a complex process that doesn´t end when the pupil learns to decode the written code, but it is necessary that he or she understands the content that he or she is reading to manage to be an effective and competent reader. In this respect, the reading comprehension is an indispensable aspect in the personal and academic life of the pupil so, between other aspects, serves as a tool to reach new learning. Nevertheless, there are pupils who find difficulties or problems at the moment of understanding a text and, it´s our labor, to rest and to help the pupil to overcome these difficulties across a specific intervention taken in account its characteristics and needs. In the present document is analyzed the process of comprehension of a text, as well as the difficulties or problems that can exist in the mentioned process and what it is possible to do to improve deficits in reading comprehension. |
URI: | http://hdl.handle.net/10347/15273 |