As tecnoloxías da información e a comunicación (TIC) no proceso de ensino-aprendizaxe do alumnado con trastorno do espectro autista (TEA)
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10347/15274
Files in this item
Metadata
Title: | As tecnoloxías da información e a comunicación (TIC) no proceso de ensino-aprendizaxe do alumnado con trastorno do espectro autista (TEA) |
Alternative Title: | Las tecnologías de la información y la comunicación (TIC) en el proceso de enseñanza-aprendizaje del alumnado con trastorno del espectro autista (TEA) Information and communication technologies (ICT) in teaching and learning process of students with autism spectrum disorder (ASD) |
Author: | Graíño Pereira, Silvia |
Advisor: | Fernández Rey, Elena |
Affiliation: | Universidade de Santiago de Compostela. Departamento de Pedagoxía e Didáctica |
Subject: | Comunicación | Interacción social | Tecnoloxías da Información e a Comunicación | Trastorno do espectro autista | TIC | TEA | Autoregulación | Tecnologías de la información y la comunicación | Trastorno del Espectro Autista | Information and communications technology | Autism Spectrum Disorders | ASD | Communication | Social interaction | Self regulation of behaviour | |
Date of Issue: | 2016 |
Abstract: | [GL] Baseo o meu proxecto na inclusión e o traballo mediante as Tecnoloxías da
Información e a Comunicación (TIC), co alumnado autista.
Actualmente as TIC atópanse na vida diaria das persoas e na escola como reflexo
deste novo modelo de sociedade. Resulta por iso necesario traballar con ditas
ferramentas co alumnado con TEA, non só por ser unha forma de inclusión na
realidade social, senón polas potencialidades que as tecnoloxías poden ter no proceso
de ensino-aprendizaxe e no desenvolvemento integral e evolutivo do suxeito.
Analizarei en qué medida contribúen á mellora do ámbito comunicativo, na
socialización e na flexibilidade e regulación da propia conduta e cómo favorecen á
autonomía, a motivación e o tempo de atención no alumnado autista, observando as
vantaxes e desvantaxes do seu uso no ámbito educativo.
Para iso, seguirei a modalidade de iniciación á investigación documental cunha liña de
traballo baseada na busca e selección de documentación seguindo uns determinados
criterios, estudando as propostas de diversos autores e as iniciativas que se están
levando a cabo ó respecto. [ES] Actualmente las TIC se encuentran en la vida diaria de las personas, y en la escuela como reflejo de este nuevo modelo de sociedad. Resulta por ello necesario trabajar con dichas herramientas con el alumnado con TEA, no sólo por ser una forma de inclusión en la realidad social, sino también por las potencialidades que las tecnologías pueden tener en el proceso de enseñanza-aprendizaje y en el desarrollo integral y evolutivo del sujeto. Analizaré en qué medida contribuyen a la mejora del ámbito comunicativo, a la socialización y la flexibilidad y regulación de la propia conducta y cómo favorecen la autonomía, la motivación y el tiempo de atención en el alumnado autista, observando las ventajas y desventajas de su uso en el ámbito educativo. Para ello, seguiré la modalidad de iniciación a la investigación documental con una línea de trabajo basada en la búsqueda y selección de documentación siguiendo unos criterios determinados, estudiando las propuestas de diversos autores y las iniciativas que se están llevando a cabo al respecto. [EN] I base my project on inclusion and work through Information and Communications Technology (ICT), with autistic students. ICT currently found in the daily lives of people, and at school as a reflection of this new model of society. It is therefore necessary to work with these tools with students with ASD, not only as a form of inclusion in the social reality, but also by the potential that technologies can have on the process of teaching and learning and integral development and evolution of the subject. I will analyze how the improvement of the communication field, socialization and flexibility and self regulation of behaviour and how to improve autonomy, motivation and attention span in autistic students, noting the advantages and disadvantages of their use in education. To do this, I will follow the form of initiation to documentary research with a line of work based on the search and selection of documents according to certain criteria, studying the proposals of different authors and initiatives being carried out in this regard. |
URI: | http://hdl.handle.net/10347/15274 |