Focalizar nos micromachismos para abordar a violencia de xénero nas escolas infantís
Por favor, use este identificador para citas ou ligazóns a este ítem:
http://hdl.handle.net/10347/15481
Ficheiros no ítem
Metadatos do ítem
Título: | Focalizar nos micromachismos para abordar a violencia de xénero nas escolas infantís |
Outro/s título/s: | Focusing on micromachisms to address gender-based violence in early childhood schools |
Autor/a: | Casal de la Fuente, Lucía |
Centro/Departamento: | Universidade de Santiago de Compostela. Departamento de Pedagoxía e Didáctica |
Palabras chave: | Violencia de xénero | Micromachismos | Educación | Autoobservación | Escola | |
Data: | 2015 |
Editor: | Universidade de Vigo, Servizo de Publicacións |
Cita bibliográfica: | Casal de la Fuente, Lucía (2015). Focalizar nos micromachismos para abordar a violencia de xénero nas escolas infantís. En A. González Penín, A.J. López Díaz & E. Aguayo Lorenzo (eds.), Actas III Xornada Universitaria Galega en Xénero. Trazos de xénero no século XXI (pp. 441-451). Vigo: Universidade de Vigo. ISBN: 978-84-8158-694-7. D.L.: VG. 621-2015. Dispoñible en: goo.gl/NGr1jD |
Resumo: | Dentro dos múltiples temas que se vinculan á violencia de xénero, entre os máis investigados destacan: o perfil de quen maltrata, as consecuencias da violencia de xénero, os programas de reeducación e terapia, as medidas de prevención e protección, etc. Nesta comunicación pretendo chamar a atención sobre un dos conceptos que máis difícil é, ao meu entender, de erradicar do día a día, que está presente en todas as comunidades (incluso na individualidade) e que non distingue de contextos nin de idades, comparecendo en todas as esferas que nos rodean: do lecer, familiar, laboral, educativa, etc. Estamos a falar dos micromachismos, que poden ser definidos como “feitos de control e dominación masculina” (Tena & Jiménez, 2007, p. 334) ou “prácticas de dominación masculina na vida corrente” (Fisas, 1998, p. 170). Dise deles que, ao estar tan “aceptados” socialmente, adoitan pasar desapercibidos aos sentidos das persoas. Precisamente por elo, neste escrito defendo a necesidade de traballar xa dende a escola, ámbito que me ocupa, o tema da violencia de xénero; partindo do máis pequeno detalle que a primeira vista pode semellar insignificativo. Violencia non só é o que nos entra polos oídos ou polos ollos, ou o que sentimos sobre a nosa pel a desgusto e intencionadamente... violencia tamén son aqueles pormenores que asumimos como “normais”, que practicamente nin chaman a atención cando se dan, e non fan senón acrecentar as diferenzas sociais entre mulleres e homes que, querendo ou non, vanse perpetuando de xeración en xeración. |
Descrición: | Publicación derivada dunha comunicación presentada a un congreso. |
Versión do editor: | goo.gl/NGr1jD |
URI: | http://hdl.handle.net/10347/15481 |
ISBN: | 978-84-8158-694-7 |
Dereitos: | Atribución-NoComercial-CompartirIgual 3.0 España |
Coleccións
O ítem ten asociados os seguintes ficheiros de licenza: