RODA
O Grupo de Investigación RODA (Razoamento, Discurso e Argumentación, GI 1667) é interdepartamental e interdisciplinar. O seu obxectivo é aportar coñecemento novo que faga posible construír unha sociedade formada e informada, capaz de tomar decisións baseadas no pensamento crítico e racional: unha sociedade inclusiva, innovadora e reflexiva (reto 6º do programa Horizon 2020 da UE: Europa nun mundo cambiante, sociedades inclusivas, innovadoras e reflexivas). As liñas de investigación do grupo abordan problemas educativos, é dicir, de ensino e aprendizaxe en diversas áreas de coñecemento mediante un enfoque interdisciplinar que permita o desenvolvemento de competencias (científicas, lingüísticas, matemáticas, sociais) necesarias para o exercicio dunha cidadanía participativa capaz de tomar decisións de maneira crítica nunha sociedade en continua transformación. Para poder afrontar os principais retos educativos de hoxe en día, cómpre establecer un diálogo entre distintas disciplinas que permita incorporar melloras na práctica educativa (innovación) en base aos resultados de investigacións nestas áreas. O GI Roda, consciente da importancia da difusión dos coñecementos científicos a toda a sociedade non se limita unicamente á educación formal, sendo esta moi relevante, senón que contempla tamén á non formal e informal, abarcando tanto a formación de axentes educativos (profesorado, monitores, responsables públicos, institucións…) como o deseño e experimentación de novas perspectivas educativas e de difusión de coñecementos en diversos ámbitos. A investigación abarca a fundamentación teórica dos ámbitos de coñecemento que son relevantes para a alfabetización e progreso dos saberes no conxunto da sociedade, xunto cos procesos de difusión e comunicación deses coñecementose e as aportacións metodolóxicas necesarias. De aí que a vocación do GI sexa a de integrar investigadores de diversas áreas de coñecemento, sobardando os límites dun único departamento universitario. A dimensión interdisciplinar dos procesos educativos aconsella abrirse á incorporación de investigadores/as de diferentes campos do coñecemento que aporten coñecementos básicos ou aplicados á mellora da educación
Coleccións nesta comunidade
-
RODA-Artigos [270]
Envíos recentes
-
¿Qué entendemos por cambio climático? Estudios sobre las ideas y los modelos explicativos de los estudiantes
(Instituto Belisario Domínguez. Senado de la República (México), 2020)En este artículo se describen las ideas alternativas y se analizan los niveles de sofisticación en los que se sitúan los modelos de los estudiantes sobre el cambio climático que se han descrito en la literatura sobre este ... -
Paisaxe e nación: a creación discursiva do territorio
(Galaxia, 2008)En Paisaxe e Nación explórase o nacemento e a evolución do modo de ollar e de relacionarse coa paisaxe. As distintas teorías sobre a paisaxe e o seu desenvolvimeno histórico como creación cultural a través da pintura, a ... -
Encouraging the construction of a precursor model about air through experimental activities in preschool
(Springer Nature, 2022)This chapter presents the results of an empirical research on the construction of a precursor model related to air in Spanish preschool children. It is based on a teaching intervention specifically designed to address the ... -
Construyendo modelos precursores sobre la flotabilidad de objetos macizos a los seis años
(Universitat Autònoma de Barcelona, 2023)En este trabajo se describe cómo construyen modelos y explicaciones relacionadas con la flotabilidad de los objetos macizos 4 niños de 6 años durante una propuesta didáctica sobre la flotación. Para la recogida de datos, ... -
The use of GIS to draw literary maps of Compostela. Applications in the educational field
(Edinburgh University Press, 2018)For three years now, a research group at the University of Santiago de Compostela has been working on the creation of literary maps of Compostela.1 In this application of Geographic Information Systems (GIS) to literature, ...