O grupo “Terceira Xeración” chámase así por dúas razóns fundamentais que configuran o seu significado: · Razón de carácter socio-histórico: o Grupo está formado por persoas de tres xeraciones académicas universitarias, que se formaron no grupo. Cada xeración tivo competencias de formación na seguinte. Agora, no momento actual, xa están integrados no grupo profesores da cuarta xeración. · Razón de carácter administrativo-conceptual: No momento de reformulación do catálogo de grupos de investigación na Usc. (somos a nova denominación do antigo grupo 2131-011 e do grupo GI-1451_TG), o noso traballo máis individualizante como grupo estaba na problemática educativa dos dereitos da terceira xeración, que son dereitos culturais vinculados á identidade, a diversidade, a individualización e a socialización. No Grupo de investigación traballamos no COÑECEMENTO e APLICACIÓN da INTERVENCIÓN PEDAGOXICA dende a perspectiva dos dereitos “de” e “a” a educación en toda a súa extensión como problema de educación en valores. Dende esa perspectiva, focalizamos a temática dunha boa parte dos traballos do grupo cara a problemática específica emerxente relativa a dereitos de terceira e cuarta xeración: a educación intercultural, a educación electrónica, a construcción de ámbitos de educación, o sentido bioético, eo desenvolvemento cívico, a terceira idade, a renovación pedagóxica e a sostenibilidade como exercicio de educación en valores e objectivo de investigación de Pedagoxía Mesoaxiológica. Iniciamos o traballo de formación do grupo en 1980 (data coincidente coa incorporación de J. M. Touriñán á USC como profesor numerario) Faise pública a orientación do grupo de investigación no ano 1984, con motivo da organización do Congreso Nacional de Pedagogía que se celebrou en Santiago de Compostela e consolidase a líña de traballo del Grupo en 1987, con motivo da organización en Galicia do VI Seminario interuniversitario de Teoría da Educación (SITE ). Dende ese momento, e de manera progresiva, fumos construindo nosass liñas e orientando a formación dos componentes do grupo

Collections in this community

Recent Submissions

  • El olivo 

    Gutiérrez Moar, María del Carmen; Pereira Domínguez, Carmen (Universidad Pontificia Comillas, 2020)
    Ramón es un abuelo que desde hace años dejó de hablar. Alma es su nieta de veinte años, trabaja en una granja y siente adoración y afecto por su abuelo pues ha aprendido y disfrutado a su lado desde que era niña apreciando ...
  • El concepto de educación : Carácter, sentido pedagógico, significado y orientación formativa temporal. Hacia la construcción de ámbitos de educación 

    Touriñán López, José Manuel (Red Iberoamericana de Pedagogía, 2017)
    El objetivo de este trabajo es fundamentar la necesidad de ir más allá de la definición nominal del concepto de educación y justificar la existencia de rasgos distintivos de la definición real del término ‘educación’ en ...
  • Reflexiones en torno a la función de educar 

    Touriñán López, José Manuel (Red Iberoamericana de Pedagogía, 2017)
    Lo sepamos o no, toda la educación depende de nuestra actividad interna que debe ser determinada hacia la finalidad educativa. Con esa intención construimos ámbitos de educación e integramos las finalidades dentro de la ...
  • Donde hay educación, hay riesgo: además de enseñar, hay que educar 

    Touriñán López, José Manuel (Voces de la Educación, 2016)
    Conocer, enseñar y educar no significan lo mismo, porque el conocimiento puede estar separado de la acción y la educación no; a su vez, enseñar no es educar, porque podemos afirmar que hay enseñanzas que ...
  • El lenguaje de la educación: más allá de lemas y metáforas 

    Touriñán López, José Manuel (Red Iberoamericana de Pedagogía, 2018)
    En el mundo de la educación predomina una perversión del lenguaje que consiste en el uso habitual de conceptos dudosos que sirven para encubrir la realidad en vez de descubrirla o interpretarla; quien así lo hace, no tiene ...

View more






Harvesters:Useful links:
Universidade de Santiago de Compostela | Teléfonos: +34 881 811 000 e +34 982 820 000 | Contact Us | Send Feedback