O grupo "Terceira Xeración" chámase así por dúas razóns fundamentais que configuran o seu significado:

  • Razón de carácter socio-histórico: o Grupo está formado por persoas de tres xeracións académicas universitarias, que se formaron no grupo. Cada xeración tivo competencias de formación na seguinte. Agora, no momento actual, xa están integrados no grupo profesores da cuarta xeración.
  • Razón de carácter administrativo-conceptual: no momento de reformulación do catálogo de grupos de investigación na USC (somos a nova denominación do antigo grupo 2131-011 e do grupo GI-1451_TG), o noso traballo máis individualizante como grupo estaba na problemática educativa dos dereitos da terceira xeración, que son dereitos culturais vinculados á identidade, a diversidade, a individualización e a socialización.

No Grupo de investigación traballamos no COÑECEMENTO e APLICACIÓN da INTERVENCIÓN PEDAGÓXICA dende a perspectiva dos dereitos "de" e "a" a educación en toda a súa extensión como problema de educación en valores. Dende esa perspectiva, focalizamos a temática dunha boa parte dos traballos do grupo cara a problemática específica emerxente relativa a dereitos de terceira e cuarta xeración: a educación intercultural, a educación electrónica, a construcción de ámbitos de educación, o sentido bioético, e o desenvolvemento cívico, a terceira idade, a renovación pedagóxica e a sostibilidade como exercicio de educación en valores e obxectivo de investigación de Pedagoxía Mesoaxiológica.

Iniciamos o traballo de formación do grupo en 1980 (data coincidente coa incorporación de J. M. Touriñán á USC como profesor numerario). Faise pública a orientación do grupo de investigación no ano 1984, con motivo da organización do Congreso Nacional de Pedagogía que se celebrou en Santiago de Compostela e consolídase a liña de traballo do Grupo en 1987, con motivo da organización en Galicia do VI Seminario Interuniversitario de Teoría da Educación (SITE). Dende ese momento, e de manera progresiva, fomos construíndo nosas liñas e orientando a formación dos compoñentes do grupo.

Coleccións nesta comunidade

Envíos recentes

  • Uso de fuentes digitales y plagio en los trabajos académicos durante la pandemia 

    Porto Castro, Ana María (Universidad de Murcia, 2022)
    El uso de fuentes digitales es cada vez más frecuente en cualquier actividad de la vida diaria, también en educación. Este estudio pretende comprobar qué tipo de fuente de información utilizan los estudiantes universitarios ...
  • Estudio psicométrico de una escala sobre actitudes hacia la igualdad de género con mujeres reclusas 

    Lorenzo Moledo, María del Mar; Quiroga-Carrillo, Anaïs; Ferraces Otero, María José (Sociedad Española de Investigación Criminológica, 2022)
    La literatura científica ha demostrado que un elevado porcentaje de mujeres reclusas ha sufrido violencia de género en algún momento de su vida. En este contexto, surge la necesidad de analizar en qué medida estas mujeres ...
  • Desarrollo de competencias transversales de los egresados universitarios: el programa de movilidad Galeuropa 

    Lorenzo Moledo, María del Mar; Ferraces, María José; Núñez García, Jesica; Mella Núñez, Ígor (Ministerio de Educación y Formación Profesional (España), 2023)
    El desarrollo de las competencias transversales, más allá de las estrictamente académicas, se ha convertido en uno de los pilares centrales de la educación universitaria actual, apoyada por la formación del Espacio Europeo ...
  • ¿Qué hacer ante el riesgo de una “generación perdida”? Juventud y empleo en una era de incertidumbre 

    Vázquez-Rodríguez, Ana; García Álvarez, Jesús; Lorenzo Moledo, María del Mar (Universidad de Granada, 2023)
    El difícil panorama socioeconómico que se augura tras la crisis sanitaria es ya una realidad para muchos/as jóvenes. En este contexto, el objetivo del estudio es analizar las dimensiones que determinan la empleabilidad ...
  • El agente topo 

    Gutiérrez Moar, Mª del Carmen; Pereira Domínguez, María del Carmen (Universidad Pontificia Comillas, 2023)
    Rómulo, un detective privado, recibe el encargo de una clienta interesada en averiguar si su madre —que vive en una residencia de personas mayores— está bien cuidada y con una atención médica satisfactoria, o si es ...

Ver máis






Recolectores:Enlaces de interese:
Universidade de Santiago de Compostela | Teléfonos: +34 881 811 000 e +34 982 820 000 | Contacto | Suxestións