Show simple item record

dc.contributor.authorMira Pérez, Jorge
dc.date.accessioned2019-03-21T10:02:08Z
dc.date.available2019-03-21T10:02:08Z
dc.date.issued2001
dc.identifier.citationMira Pérez, J. (2005). Learning from "transcendental" errors. Revista de Educación en Ciencias: Journal of Science Education. Vol. 2, nº 2, p. 114
dc.identifier.issn0124-5481
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10347/18425
dc.description.abstractAn error in an anecdotal calculation that uses physical concepts can be an interesting matter far physics students. It helps in motivation, to grasp some concepts, and creates good scientific altitudes. It is hoped that putting the physics into an unusual context can be both motivational and instructional
dc.description.abstractSe utiliza un error en un cálculo anecdótico como materia de interés para estudiantes de física. Ayuda en la motivación, a percibir ciertos conceptos, y crea buenas actitudes científicas. Se espera que, situar la física en un contexto inusual, pueda ser motivante e instructivo
dc.language.isoeng
dc.publisherFundación Revista de Educación de las Ciencias
dc.rights© Fundación Revista de Educación de las Ciencias, 2001
dc.subjectPhysics
dc.subjectBlackbody radiation
dc.subjectMotivation
dc.subjectBible
dc.subjectStefan-Boltzmann
dc.subjectFísica
dc.subjectRadiación cuerpo negro
dc.subjectMotivación
dc.subjectBiblia
dc.titleLearning from "transcendental" errors
dc.title.alternativeAprendizaje a través de errores trascendentales
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.contributor.affiliationUniversidade de Santiago de Compostela. Departamento de Física Aplicada
dc.description.peerreviewedNON


Files in this item

application/pdf
Name: 2001_rec_mira_learning.pdf
Size: 367.1 Kb
Format: PDF


Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record






Harvesters:Useful links:
Universidade de Santiago de Compostela | Teléfonos: +34 881 811 000 e +34 982 820 000 | Contact Us | Send Feedback