¿Qué uso hacen del e-learning nuestros estudiantes?
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10347/18855
Files in this item
Metadata
Title: | ¿Qué uso hacen del e-learning nuestros estudiantes? |
Alternative Title: | How do our students use e-learning? |
Author: | Fernández Tilve, María Dolores Sanjuán Roca, María del Mar |
Affiliation: | Universidade de Santiago de Compostela. Departamento de Pedagoxía e Didáctica |
Subject: | E-learning | Espacio europeo de educación superior | Estudiantes | Tecnologías de la información y la comunicación | E-learning | European higher education | Students | Information technology and communication | |
Date of Issue: | 2014 |
Publisher: | Universidad de Sevilla |
Citation: | Fernández Tilve, M., & Sanjuán Roca, M. (2014). ¿Qué uso hacen del e-learning nuestros estudiantes?. Píxel-Bit. Revista de Medios y Educación, 45, 137-156 |
Abstract: | Este artículo forma parte de una investigación interuniversitaria más amplia en la que
participan varias Universidades Iberoamericanas (Universidade Estadual do Rio Grande
do Sul, Universidad de Santiago de Compostela y Universidade do Minho) y que tiene como
propósito general examinar las estrategias de implementación de e-learning en Universidades
tradicionalmente presenciales. Para dar respuesta a los objetivos planteados, se utilizó el
cuestionario, escala de valoración tipo Lickert y preguntas abiertas, como técnica de
recogida de datos. Los resultados extraídos y centrados específicamente en una de las
dimensiones del estudio informan que el estudiantado universitario no tiene una formación
ad hoc para el uso de las diferentes herramientas telemáticas, lo que implica una utilización
limitada de las mismas This article is part of a broader interuniversity research involving several Iberoamerican (Spanish American) Universities (State University of Rio Grande do Sul, University of Santiago de Compostela and University of Minho) aiming at examining the implementation strategies of e-learning in traditional Universities (face to face). In order to meet the research objectives, questionnaires were used (Lickert rating scale and open questions, as data collection technique). The extracted results, focusing specifically in one of the dimensions of the study, show that university students lack ad hoc training for the use of various telematic tools, which implies a limited use of such tools (thus, a limited use of e-learning). Keywords: E-learning, european higher education, students, information technology and communication |
Publisher version: | https://recyt.fecyt.es/index.php/pixel/article/view/61637 |
URI: | http://hdl.handle.net/10347/18855 |
ISSN: | 1133-8482 |
E-ISSN: | 2171-7966 |
Rights: | Esta obra se ha publicado bajo una licencia Creative Commons Attribution 3.0 |
Collections
-
- DPD-Artigos [795]
- GEFIL-Artigos [85]
- Stellae-Artigos [106]