Search
Now showing items 1-8 of 8
Interaction in computer supported collaborative learning: an analysis of the implementation phase
(Springer, 2020)
There is extensive research on interaction frameworks in distance education and studies in Computer Supported Collaborative Learning (CSCL) have also focused on establishing interaction models. There is still research to ...
Aplicación y uso de herramientas teleformativas por parte del profesorado de la Universidad de A Coruña
(Universitat Oberta de CatalunyaUniversidad de los Andes (Colombia), 2010)
El presente artículo pretende dar a conocer los resultados más relevantes obtenidos en una investigación de tipo
survey (Cohen y Manion, 1990) desarrollada con profesores de la Universidad de A Coruña (pertenecientes ...
La e-evaluación en el trabajo colaborativo en entornos virtuales: Análisis de la percepción de los estudiantes
(Universitat de les Illes Balears, 2018)
La e-evaluación se ha convertido en un aspecto nuclear para lasuniversidadesque desarrollan sus programas educativos bajo entornos en línea, cobrando especial protagonismo en aquellas institucionesque ...
Conocimientos del profesorado universitario en herramientas telemáticas
(Universidad Veracruzana, 2011)
En el presente artículo mostramos los resultados obtenidos en una investigación de carácter
cuantitativo llevada a cabo con profesores de primer, segundo y tercer ciclo de la Universidad
de A Coruña que utilizaban sistemas ...
Computer-supported collaborative learning: An analysis of the relationship between interaction, emotional support and online collaborative tools
(Elsevier, 2019-09)
Research has already outlined the enormous potential of Computer Supported Collaborative Learning (CSCL) to facilitate effective learning processes in higher education. There is still need, though, to build up a validated ...
Use of blogs for prospective early childhood teachers
(Universidad Nacional de Educación a Distancia (UNED), 2020)
This study examines those factors which affect the possibility of using blogs as a tool for continued learning by future infant-school teachers. 222 students participated (3 cohorts spread over 13 class groups) who were ...
Ecologías digitales de aprendizaje y desarrollo profesional del docente universitario
(Grupo Comunicar, 2019)
En este estudio se analiza en qué medida el profesorado universitario utiliza los recursos tecnológicos que
configuran sus Ecologías de Aprendizaje para propiciar su desarrollo profesional como docentes. El interés
de ...
Digital Tools and Personal Learning Environments: An Analysis in Higher Education
(MDPI, 2020)
The effective use of Information and Communications Technology (ICT) and the discussion surrounding its educational contributions in formal settings are key elements in the analysis of personal learning environments (PLE). ...