A formación de capital humano en Galicia (1860-1900): alfabetización e atraso económico
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http://hdl.handle.net/10347/19306
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Title: | A formación de capital humano en Galicia (1860-1900): alfabetización e atraso económico |
Alternative Title: | The formation of human capital in Galicia (1860-1900). Literacy and economic backwardness La formación de capital humano en Galicia (1860-1900): alfabetización y atraso económico |
Author: | Martínez Domínguez, Blanca |
Subject: | Capital humano | Alfabetización | Galicia | Atraso económico | Human capital | Literacy | Economic backwardness | |
Date of Issue: | 2003 |
Publisher: | Universidade de Santiago de Compostela |
Citation: | Revista Galega de Economía, vol. 12, núm. 1 (2003), pp. 45-66 ISSN 1132-2799 |
Abstract: | Galicia afrontou durante o século XIX un proceso de cambio económico no cal a mobilidade da poboación constituíu o motor da difusión da alfabetización, nunha sociedade predominantemente rural e de hábitat disperso.
No desenvolvemento da alfabetización persistiron características tradicionais, como o pronunciado desequilibrio entre as taxas de alfabetización de ámbolos dous sexos, que prexudicaba espe-cialmente ó sexo feminino, principal compoñente da poboación galega. As femias accedían menos á escola, e nela afondábanse as diferencias na carga instructiva de alfabetización. O ciclo escolar era de carácter estacional e irregular, en función dos ciclos económicos agrícola e pesqueiro. A acumulación de coñecementos resentíase e o rendemento escolar era moi baixo.
A crise estructural e o cambio económico da economía alteraron a distribución dos stocks de ca-pital humano e tamén supuxeron unha clara descapitalización, en termos de alfabetización, nal-gúns centros neurálxicos da economía tradicional, especialmente nos núcleos litorais e prelitorais de elevada densidade do sector téxtil da lencería. En xeral, a mobilidade xeográfica da poboación galega ralentizou a acumulación de capital humano alfabetizado e, paradoxalmente, revelouse como o compoñente máis dinámico da demanda de alfabetización During the nineteenth century, Galicia faced a process of economic change in which population mobility constituted the motor in the diffusion of literacy in a predominantly rural society of dispersed habitats. The development of literacy suffered from traditional characteristics, such as the pronounced imbalance in literacy rates between the sexes, especially prejudicial to women, who made up the principal component of the Galician population. Women had less access to schooling, while at school the differences in the degree of literacy instruction became more emphasised. The school year was of a seasonal and irregular nature, concomitant with the economic cycles of both agriculture and fishing. The accumulation of knowledge suffered and consequently, school results were low in level. The structural crisis and the economic change in the economy varied the distribution of human capital stocks and also led to a marked decapitalistaion, as far as literacy was concerned, in certain neuralgic centres of traditional economy, especially in the centres based on the coast and its immediate hinterland, with a high density of linen manufacture. In general terms, the geographical mobility of the Galician population slowed down the accumulation of literate human capital while, paradoxically, it revealed itself to be the most dynamic component in the demand for literacy Galicia afrontó durante el siglo XIX un proceso de cambio económico en el cual la movilidad de la población constituyó el motor de la difusión de la alfabetización en una sociedad predominantemente rural y de hábitat disperso. En el desarrollo de la alfabetización persistieron características tradicionales, como el pronunciado desequilibrio entre las tasas de alfabetización de ambos sexos, que perjudicaba especialmente al sexo femenino, principal componente de la población gallega. Las féminas accedían menos a la escuela, y en ella se profundizaban las diferencias en la carga instructiva de alfabetización. El ciclo escolar era de carácter estacional e irregular, en función de los ciclos económicos agrícola y pesquero. La acumulación de conocimientos se resentía y el rendimiento escolar era muy bajo. La crisis estructural y el cambio económico de la economía alteraron la distribución de los stocks de capital humano y también supusieron una clara descapitalización, en términos de alfabetización, en algunos centros neurálgicos de la economía tradicional, especialmente en los núcleos litorales y prelitorales de elevada densidad del sector textil de lencería. En general, la movilidad geográfica de la población gallega ralentizó la acumulación de capital humano alfabeto y, paradójicamente, se reveló como el componente más dinámico de la demanda de alfabetización |
Description: | Texto dispoñible en galego e español |
URI: | http://hdl.handle.net/10347/19306 |
ISSN: | 1132-2799 |
E-ISSN: | 2255-5951 |