A educación en América Latina, entre o cambio social e a inercia institucional
Por favor, use este identificador para citas ou ligazóns a este ítem:
http://hdl.handle.net/10347/19435
Ficheiros no ítem
Metadatos do ítem
Título: | A educación en América Latina, entre o cambio social e a inercia institucional |
Outro/s título/s: | La educación en América Latina, entre el cambio social y la inercia institucional The Education in Latin America Between Social Change and Institutional Inertia |
Autor/a: | López, Néstor |
Palabras chave: | América latina | Educación | Equidade | Pobreza | Exclusión | Educabilidade | Equidad | Educabilidad | Latin America | Education | Equity | Poverty | Exclusion | Educability | |
Data: | 2005 |
Editor: | Universidade de Santiago de Compostela |
Cita bibliográfica: | Revista Galega de Economía, vol. 14, núm. 1-2 (2005), pp. 203-222 ISSN 1132-2799 |
Resumo: | América latina vén de grandes cambios sociais, políticos, económicos e culturais, e unha das consecuencias destas transformacións é o asentamento de situacións de pobreza extrema e de exclusión. Fronte a este novo contexto xorde a pregunta sobre se non se estarán conformando escenarios sociais nos cales non están garantidas as condicións mínimas para que as prácticas educativas teñan lugar. O traballo aborda este interrogante, desenvolvéndoo en ton de ensaio a partir da observación de situacións de pobreza e de exclusión social en diversos países da rexión. A conclusión é que, fronte á profundidade dos cambios ocorridos, a debilidade institucional das escolas e dos sistemas educativos da rexión pon en risco a posibilidade de garantir unha educación de calidade para todos América latina viene de grandes cambios sociales, políticos, económicos y culturales, y una de las consecuencias de estas transformaciones es el asentamiento de situaciones de pobreza extrema y de exclusión. Frente a este nuevo contexto surge la pregunta sobre si no se estarán conformando escenarios sociales en los cuales no están garantizadas las condiciones mínimas para que las prácticas educativas tengan lugar. El trabajo aborda este interrogante, desarrollándolo en tono de ensayo a partir de la observación de situaciones de pobreza y de exclusión social en diversos países de la región. La conclusión es que, frente a la profundidad de los cambios ocurridos, la debilidad institucional de las escuelas y de los sistemas educativos de la región pone en riesgo la posibilidad de garantizar una educación de calidad para todos Latin America has undergone serious social, political, economic and cultural changes, and one of the consequences of these transformations is the deterioration of situations of extreme poverty and exclusion. Facing this new context, the question arises as to whether new social scenarios would be under way where minimum conditions are not guaranteed for new educational practices to take place. This paper deals with this question, developed as an essay, from the observation of poverty and social exclusion situations in several countries of the region. The conclusion is that, in view of the profound changes occurred, the institutional weakness of schools and educational systems of the region puts at risk the possibility to guarantee a quality education for all |
Descrición: | Texto dispoñible en galego e español |
URI: | http://hdl.handle.net/10347/19435 |
ISSN: | 1132-2799 |
E-ISSN: | 2255-5951 |