Obstáculos para as spin-offs universitarias en España e en Galicia
Por favor, use este identificador para citas ou ligazóns a este ítem:
http://hdl.handle.net/10347/19584
Ficheiros no ítem
Metadatos do ítem
Título: | Obstáculos para as spin-offs universitarias en España e en Galicia |
Outro/s título/s: | Obstáculos para las spin-offs universitarias en España y Galicia Obstacles of the Spanish and Galician University Spin-Offs |
Autor/a: | Rodeiro Pazos, David Fernández López, Sara Rodríguez Sandiás, Alfonso Otero González, Luis Alberto |
Centro/Departamento: | Universidade de Santiago de Compostela. Departamento de Economía Financeira e Contabilidade |
Palabras chave: | Universidade emprendedora | Spin-offs universitarias | Financiamento | Habilidades de xestión | Capital risco | Business angels | Universidad emprendedora | Financiación | Habilidades de gestión | Capital riesgo | Entrepreneurial university | University spin-offs | Funding | Managerial skills | Venture capital | |
Data: | 2010 |
Editor: | Universidade de Santiago de Compostela |
Cita bibliográfica: | Revista Galega de Economía, vol. 19, núm. 1 (2010), pp. 175-198 ISSN 1132-2799 |
Resumo: | A contorna na que as universidades desenvolven as súas actividades ten cambiado
radicalmente nas últimas décadas. Hoxe en día a sociedade demanda unha maior participación
das institucións académicas no seu desenvolvemento social e económico. Dentro deste novo
marco xurdiu o termo “universidade emprendedora”, que fai referencia a unha universidade que
está en maior contacto coa súa contorna.
A transferencia de coñecemento é unha das vías para incrementar esa interacción entre a universidade
e a sociedade. Dentro dos instrumentos empregados para trasladar o coñecemento á
sociedade, a creación de empresas ten acadado nos últimos anos unha grande importancia, e
conta coa atención tanto das institucións académicas como das Administracións Públicas. De
feito, o número de “spin-offs” creadas a partir de tecnoloxía desenvolvida nas universidades ten
aumentado considerablemente nos últimos anos. Porén, estas empresas teñen que facer fronte
a problemas como a falta de financiamento ou de capacidades empresariais por parte dos fundadores.
O obxectivo deste traballo é analizar a actividade de creación de “spin-offs” en España e en Galicia,
prestando especial atención aos problemas máis habituais cos que se atopan. Esta análise
permite unha maior comprensión da actividade emprendedora das universidades en países como
España ou como Galicia, onde as universidades caracterizáronse por unha escasa tradición
de colaboración coa industria El entorno en el que las universidades desarrollan sus actividades ha cambiado radicalmente en las últimas décadas. Hoy en día la sociedad demanda una mayor participación de las instituciones académicas en su desarrollo social y económico. Dentro de este nuevo marco surgió el término “universidad emprendedora”, que hace referencia a una universidad que está en mayor contacto con su entorno. La transferencia de conocimiento es una de las vías para incrementar esa interacción entre la universidad y la sociedad. Dentro de los instrumentos empleados para trasladar el conocimiento a la sociedad, la creación de empresas ha conseguido en los últimos años una gran importancia, y cuenta con la atención tanto de las instituciones académicas cómo de las Administraciones Públicas. De hecho, el número de “spin-offs” creadas a partir de tecnología desarrollada en las universidades ha aumentado considerablemente en los últimos años. Sin embargo, estas empresas tienen que hacer frente a problemas como la falta de financiación o de capacidades empresariales por parte de los fundadores. El objetivo de este trabajo es analizar la actividad de creación de “spin-offs” en España y Galicia, prestando especial atención a los problemas más habituales con los que se encuentran. Este análisis permite una mayor comprensión de la actividad emprendedora de las universidades en países como España o como Galicia, donde las universidades se han caracterizado por una escasa tradición de colaboración con la industria The external environment in which universities carry out their activities has changed substantially in the last decades. As a result, nowadays universities are asked to meet a wider range of social and economic needs of society. Therefore, traditional universities are now transforming into entrepreneurial universities. One of the ways to improve interaction between university and society is the transfer of knowledge. And one tool Universities have to carry out this is by creating spin-off firms. Over the past few years this University spin-offs have became increasingly important in knowledge transfer, and as a result, they have become the focus of governments and higher education institutions. In fact, recent decades have seen a growing number of companies stemming from universitydeveloped technology. However, this kind of firms uses to face up to the shortage of funds and the lack of the owners’ managerial skills. The objective of this paper is to analyze the universities’ spin-off activity in Spain and Galicia, paying attention to the main problems of this kind of firms. This analysis offers interesting opportunities for a better understanding of universities’ spin-off activity in countries like Spain and Galicia, where universities have been characterized by a short tradition of ties with industry |
Descrición: | Texto dispoñible en galego e español |
URI: | http://hdl.handle.net/10347/19584 |
ISSN: | 1132-2799 |
E-ISSN: | 2255-5951 |
Coleccións
-
- EC/019-Vol.19, Núm. 1 (2010) [13]
- EFC-Artigos [136]