Oraciones en plata: estudio de la obra inédita de Jacobo Pecul Montenegro
Por favor, use este identificador para citas ou ligazóns a este ítem:
http://hdl.handle.net/10347/21496
Ficheiros no ítem
Metadatos do ítem
Título: | Oraciones en plata: estudio de la obra inédita de Jacobo Pecul Montenegro |
Outro/s título/s: | Oracións en prata: estudo da obra inédita de Jacobo Pecul Montenegro Silver prayers: a study of unknown works by Jacobo Pecul Montenegro |
Autor/a: | Canedo Barreiro, María |
Centro/Departamento: | Universidade de Santiago de Compostela. Departamento de Historia da Arte |
Palabras chave: | Platería | Orfebrería Religiosa | Cruces Parroquiales | Cálices | Neoclásico | Pecul Montenegro | Pratería | Ourivería Relixiosa | Cruces Parroquiais | Silversmithing | Religious Silversmithing | Parish Crosses | Holy Chalices | Neocclasic | |
Data: | 2015 |
Editor: | Consejo Superior de Investigaciones Científicas (CSIC) |
Cita bibliográfica: | Canedo Barreiro, M. (2015). Oraciones en plata: estudio de la obra inédita de Jacobo Pecul Montenegro. Cuadernos de Estudios Gallegos, 62(128), 141-173. doi:http://dx.doi.org/10.3989/ceg.2015.128.05 |
Resumo: | La presente investigación tiene como objetivo el estudio y atribución de nuevas piezas al orfebre
compostelano Jacobo Pecul Montenegro (1753-1817), cuya producción refl eja una estética infl uida
por una parte de las formas francesas aprendidas de su padre, Claudio Pecul, y por otra de los artistas
gallegos, cómo Ferreiro o Simón Rodríguez.
Se han seleccionado veinticuatro nuevas piezas entre cruces parroquiales, cálices, copones, incensarios,
navetas y ostensorios, las cuales aparecen referenciadas en el Libro de Caja de Pecul, extractado por
Couselo Bouzas en su Galicia Artística, y catalogadas en el Archivo Diocesano de la Iglesia Católica.
Dichas obras han sido estudiadas y atribuidas a Jacobo Pecul siguiendo las directrices marcadas por
José Manuel López Vázquez, quién ha tratado en profundidad la obra de este platero.
En estas páginas se realiza un breve análisis del autor así como de las tipologías de orfebrería religiosa
del cambio del barroco al neoclásico en Galicia, pretendiendo así mismo ser una llamada de atención
sobre la platería gallega, un patrimonio que forma parte de nuestra imaginería popular y que a menudo
queda en el olvido. A presente investigación ten como obxectivo o estudo e atribución de novas pezas ó orfebre compostelán Jacobo Pecul Montenegro (1753-1817), cuxa produción refl exa unha estética infl uída, por unha parte das formas francesas aprendidas de seu pai, Claudio Pecul, e pola outra dos artistas galegos, como Ferreiro ou Simón Rodríguez. Seleccionáronse vinte e catro novas pezas entre cruces parroquiais, cálices, copóns, incensarios, navetas e ostensorios, as cales aparecen referenciadas no Libro de Caixa de Pecul, extractado por Couselo Bouzas en Galicia Artística, e catalogadas no Arquivo Diocesano da Igrexa Católica. Ditas obras foron estudiadas e atribuídas a Jacobo Pecul seguindo as directrices marcadas por José Manuel López Vázquez, quen tratou en profundidade a obra deste prateiro. Nestas páxinas realizase unha breve análise do autor, así como das tipoloxías de ourivería relixiosa no cambio do barroco ó neoclásico en Galicia, pretendendo ó mesmo tempo ser unha chamada de atención sobre a pratería galega, un patrimonio que forma parte da nosa imaxinería popular e que a miúdo permanece esquecida The purpose of this research is the study and attribution of new pieces to Jacobo Pecul Montenegro (1753-1817) a silversmith from Santiago de Compostela. His production refl ects an aesthetic clearly infl uenced by French forms which he learnt from his father Claudio Pecul. But also Galician artists´ work, such as Ferreiro or Simón Rodríguez, had an impact on Montenegro’s own creations. Twenty four new pieces have been selected from parish crosses, holy chalices, ciboriums, censers, “navetas” and monstrances, which are referenced in Pecul’s manuscript “Libro de Caja”. They were extracted by Couselo Bouzas in his Galicia Artística, and catalogued in the Diocesan Archive of the Catholic Church. These pieces have been studied and attributed to Jacobo Pecul Montenegro by the guidelines set by José Manuel López Vázquez, who has studied the work of this silversmith in depth. This article attempts to make a brief study of both the author and the silversmithing typologies in the shift from the baroque style to the neoclassical style. And at the same time this study also aims to draw attention to Galician silversmithing, which is a patrimony of our popular imagery, and more often than not highly neglected. |
Versión do editor: | https://doi.org/10.3989/ceg.2015.128.05 |
URI: | http://hdl.handle.net/10347/21496 |
DOI: | 10.3989/ceg.2015.128.05 |
ISSN: | 0210-847X |
E-ISSN: | 1988-8333 |
Dereitos: | Copyright (c) 2015 Consejo Superior de Investigaciones Científicas (CSIC). Esta obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 Internacional |
Coleccións
-
- HA-Artigos [247]