Now showing items 1-5 of 17466

    • Cognitive frailty: an update 

      Facal Mayo, David; Burgo, Clara; Spuch, Carlos; Gaspar, Pedro; Campos-Magdaleno, Maria (Frontiers Media, 2021)
      This review article provides an update of the empirical research on cognitive fragility conducted in the last four years. The studies retrieved were classified in four different categories. The first category includes ...
    • Behavioral interventions in long-term care facilities during the COVID-19 pandemic: a case study 

      Dosil Díaz, Carlos; Facal Mayo, David; Mouriz Corbelle, Romina (MDPI, 2022)
      During the COVID-19 pandemic, long-term care (LTC) centers have adopted a series of measures that have affected the physical and cognitive health of patients. The routines of the patients, as well as the interventions ...
    • Mental imagery rotation and graph comprehension of IS-LM macroeconomic models 

      González, María Ángeles; Dopico Castro, Jesús Ángel; Campos García, Alfredo (Institute of Psychology. Chinese Academy of SciencesJohn Wiley & Sons Australia, 2021)
      The aim of this study was to determine if the ability to rotate mental imagery influenced the comprehension of graphs in economics. A sample of 140 Business Administration undergraduates familiar with economic analysis ...
    • Competencia digital docente del profesorado de FP de Galicia 

      Casal Otero, Lorena; Barreira Cerqueiras, Eva María; Mariño Fernández, Raquel; García Antelo, Beatriz (Universidad de Sevilla. Facultad de Ciencias de la Educación. Grupo de Investigación Didáctica, 2021)
      La competencia digital docente es indispensable para optimizar procesos de enseñanza, facilitar el aprendizaje y favorecer la competencia digital del alumnado. Este estudio informa del grado de competencia digital docente ...
    • Repensando las prácticas culturales de la infancia gitana a través de la exploración de sus fondos de conocimiento e identidad 

      Santos Rego, Miguel Ángel; Lorenzo Moledo, María del Mar; Míguez Salina, Gabriela (Universidad Autónoma de Madrid, 2021)
      Son numerosos los estudios que a lo largo de los últimos años han corroborado la idoneidad del enfoque de los Fondos de Conocimiento (FdC) para el trabajo con familias en riesgo de exclusión. Desde esta perspectiva, una ...





      Harvesters:Useful links:
      Universidade de Santiago de Compostela | Teléfonos: +34 881 811 000 e +34 982 820 000 | Contact Us | Send Feedback