Estudio de la ocurrencia de accidentes biológicos por material cortopunzante en alumnos de enfermería durante las prácticas clínicas
Por favor, use este identificador para citas ou ligazóns a este ítem:
http://hdl.handle.net/10347/23236
Ficheiros no ítem
Metadatos do ítem
Título: | Estudio de la ocurrencia de accidentes biológicos por material cortopunzante en alumnos de enfermería durante las prácticas clínicas |
Autor/a: | Morandeira Vázquez, Sara |
Dirección/Titoría: | Taracido Trunk, Margarita |
Centro/Departamento: | Universidade de Santiago de Compostela. Facultade de Enfermaría |
Palabras chave: | Riesgo biológico | Accidente cortopunzante | Estudiantes de enfermería | Prácticas clínicas | Risco biolóxico | Estudantes de enfermaría | Biological risk | Sharp-handling accident | Nursing students | Clinical training | |
Data: | 2019-06 |
Resumo: | Introducción: Los objetos cortopunzantes con riesgo biológico son la principal causa de accidentabilidad en el día a día del personal sanitario. Enfermería es el colectivo que más accidentes cortopunzantes declara. En los estudiantes concurren diversos factores que aumentan esa situación de vulnerabilidad, a lo que se sumaría la falta de datos publicados.
Objetivos: Conocer actitudes y conocimientos en materia de riesgo biológico por accidente cortopunzante durante la realización de las prácticas tuteladas del alumnado de segundo y tercero de enfermería de la USC. Así como detectar posibles factores desencadenantes del mismo, estimar el conocimiento sobre las actuaciones a seguir tras su ocurrencia, conocer el grado de satisfacción con la docencia recibida y analizar las diferencias entre cursos.
Métodos: Se ha diseñado un trabajo de campo utilizando un modelo observacional de corte transversal con muestreo de conveniencia. Se ha elaborado un cuestionario anónimo. La población objeto de estudio son los 300 estudiantes que cursan segundo y tercero de grado. La muestra obtenida se conforma por 165 alumnos.
Resultados: Se produce un alto porcentaje de accidentabilidad (15,2%) entre nuestros estudiantes, aunque este es menor que en otras poblaciones de características similares. El 68% de los accidentes suceden en segundo curso, existiendo asociación significativa entre el curso y la ocurrencia de accidente. El 78% de los alumnos considera no estar suficientemente formado en materia de riesgos biológicos, su prevención y declaración, siendo la realización de talleres teórico prácticos (74%) la opción que preferiría el alumnado.
Conclusiones: los alumnos realizan prácticas que aumentan el riesgo de ocurrencia de accidente, principalmente por el desconocimiento. Los estudiantes atribuyen la falta de formación, la prisa por realizar la tarea, las horas realizadas en esa jornada y el desconocimiento como principales causas de accidentabilidad. Son necesarias más medidas de control que contribuyan a mejorar la seguridad del alumnado. Introdución: Os obxectos cortopunzantes con risco biolóxico son a principal causa de accidentabilidade no día a día do persoal sanitario. Enfermaría é o colectivo que máis accidentes cortopunzantes declara. Nos estudantes concorren diversos factores que incrementan esa situación de vulnerabilidade, ao que se engadiría a falta de datos publicados. Obxetivos: Coñecer actitudes e coñecementos en materia de risco biolóxico por accidente cortopunzante durante a realización das prácticas clínicas no alumnado de segundo e terceiro de enfermaría da USC. Así como tamén detectar posibles factores que precipiten eses accidentes, estimar o coñecemento sobre as actitudes a seguir tras a ocorrencia do mesmo, coñecer o grao de satisfacción coa docencia recibida e analizar as diferencias entre os cursos. Métodos: Deseñouse un traballo de campo utilizando un modelo observacional de corte trasversal cunha mostra elexida por conveniencia. Elaborouse un cuestionario anónimo. A poboación obxecto de estudo son os 300 estudantes que cursan segundo e terceiro de grado. A mostra obtida conformase por un total de 165 alumnos. Resultados: Prodúcese unha alta porcentaxe de accidentabilidade (15,2%) entre os nosos estudantes, ainda que ésta é menor que noutras poboación de características semellantes. O 68% dos accidentes ocorren en segundo curso, existindo asociación significativa entre o curso e a ocorrencia de accidente. O 78% considera non estar suficientemente formado en materia de riscos biolóxicos, na súa prevención e declaración, sendo a realización de talleres teórico prácticos (74%) a opción que preferiría o alumnado. Conclusións: os alumnos realizan prácticas que aumentan o risco da ocorrencia de accidente, principalmente polo descoñecemento. Os estudantes atribúen á falta de formación, á presa por realizar a tarefa, ás horas realizadas nesa xornada e ó descoñecemento como principais causas de accidentabilidade. Precísanse máis medidas de control que contribúan a mellorar a seguridade do alumnado. Introduction: Handling of sharp medical instruments with biological risk is the main cause of accident in the daily practice of nursing and medical staff. The nursing sector reports the highest incidence of such events. Among nursing students, several concurring factors heighten this situation of vulnerability, besides the lack of published data in this regard. Objectives: Assessing the attitudes and knowledge regarding biological risk due to sharp-handling accident during supervised clinical training of second- and third-year students at the nursing degree at USC. Also detecting potential causing factors of this risk, estimating the level of knowledge of the recommended actions after accident occurrence, evaluating the degree of satisfaction with the training received and analysing differences between both degree years. Methods: Field work design was based on an observational model with a transversal approach that relied on convenience sampling. An anonymous survey scheme was specifically developed. The population under study consists of 300 students currently in their second and third year of nursing education. The collected sample comprised 165 of those students. Results: High percentage (12,5%) of accident occurrence takes place among our students, although this figure is lower than in other populations of similar characteristics. Of all accidents, 68% happen during the second year of the nursing degree, and significant positive association was detected between year of education and accident occurrence. Of all surveyed students, 78% consider they are insufficiently trained regarding biological risk, its prevention and how to report it. The option preferred by majority of the students (74%) would be attend specific theoretical and practical workshops. Conclusions: Students undertake high-risk clinical practice mainly due to lack of knowledge. Students point to poor training, rushed practice, the number of worked hours during the shift and lack of knowledge as main causes of accident occurrence. More control measures are required to improve the safety of students. |
Descrición: | Traballo Fin de Grao en Enfermaría. Curso 2018-2019 |
URI: | http://hdl.handle.net/10347/23236 |
Dereitos: | Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional |
Coleccións
-
- Grao en Enfermaría [127]
O ítem ten asociados os seguintes ficheiros de licenza: