A morte dunha forma de vida. A paisaxe cultural como recurso para a aprendizaxe das Ciencias Sociais en Educación Primaria
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10347/23680
Files in this item
Metadata
Title: | A morte dunha forma de vida. A paisaxe cultural como recurso para a aprendizaxe das Ciencias Sociais en Educación Primaria |
Alternative Title: | La muerte de una forma de vida. El paisaje cultural como recurso para el aprendizaje de las Ciencias Sociales en Educación Primaria The death of a way of life. The cultural landscape as a social science learning resource in primary school |
Author: | Rey Suárez, Darío |
Advisor: | Soutelo Vázquez, Raúl (dir.) |
Affiliation: | Universidade de Santiago de Compostela. Facultade de Ciencias da Educación |
Subject: | Traballo por proxectos (ABP) | Paisaxe cultural | Educación ambiental | Resolución de problemas | Pedagoxía crítica | Trabajo por proyectos (ABP) | Paisaje cultural | Resolución de problemas | Pedagogía crítica | Project work | Cultural landscape | Environmental education | Problem solving | Critical pedagogy | |
Date of Issue: | 2018 |
Abstract: | O traballo que se presenta a continuación ten como obxecto o estudo da paisaxe cultural local nunha aula de 6º de educación primaria para ofrecer diferentes solucións á problemática social que está a xerar un proxecto de mina a ceo aberto na localidade dos estudantes (Touro, A Coruña). Preténdese que o alumnado coñeza en profundidade a súa contorna e aprenda a analizar de xeito crítico e razoado as actuacións que se dan nela, polo que o estudo do patrimonio local e a análise crítica da información xogan un papel fundamental na proposta. O carácter transversal dos contidos permite abordar diferentes materias curriculares sen descoidar a educación en igualdade ou os valores. Na metodoloxía elixida (construtivista) o alumno/a é o propio protagonista do seu proceso de aprendizaxe, o que favorece a significatividade do aprendido. Os resultados das tarefas que se levaron a cabo amosan unha mellora na capacidade de análise e reflexión, sobre todo no relacionado co seu entorno máis inmediato, así como un cambio de actitudes e valores que favorecen a convivencia da comunidade El trabajo que se presenta a continuación tiene como objeto el estudio del paisaje cultural local en una aula de 6º de educación primaria para ofrecer diferentes soluciones a la problemática social que está generando un proyecto de mina a cielo abierto en la localidad de los estudiantes (Touro, A Coruña). Con ello se pretende que el alumnado conozca en profundidad su entorno y aprenda a analizar de forma crítica y razonada las actuaciones que se dan en él, por lo que el estudio del patrimonio local y el análisis crítico de la información juegan un papel fundamental en la propuesta. El carácter transversal de los contenidos permite abordar diferentes materias curriculares, sin descuidar la educación en igualdad o los valores. En la metodología elegida (constructivista) el alumno/a es el propio protagonista del proceso de aprendizaje, lo que favorece la significatividad de lo aprendido. Los resultados de las tareas que se llevaron a cabo demuestran una mejora en la capacidad de análisis y reflexión, sobre todo en lo relacionado con su entorno más inmediato, así como un cambio de actitudes y valores que favorecen la convivencia de la comunidad The following work has as an object the study of the cultural landscape in a 6th grade primary school class in order to offer different solutions to the social problem that an open sky mine is generating in the local village of the students (Touro, A Coruña). It is intended that these get to know deeply their context and learn to analyse critically and reasonably the actions that occur inside it, so the study of local heritage and the critical analysis of information play a very important role within this question. The transversal character of the content allows dealing with different curricular subjects without leaving apart the values. In the chosen methodology (constructivist) the student is the main protagonist of the learning process, which increases the significance of the thing to learn. The results of the performed tasks show improvement in the analytical and reflection skills, especially in what is related to their immediate environment, as well as a change in the attitudes and values which facilitate social coexistence |
Description: | Traballo Fin de Grao en Mestre/Mestra de Educación Primaria. Curso 2017-2018 |
URI: | http://hdl.handle.net/10347/23680 |
Rights: | Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional |
Collections
The following license files are associated with this item: