El ciberacoso en los estudiantes de Educación Secundaria Obligatoria de Redondela: una aproximación desde la Educación Social
Por favor, use este identificador para citas ou ligazóns a este ítem:
http://hdl.handle.net/10347/23734
Ficheiros no ítem
Metadatos do ítem
Título: | El ciberacoso en los estudiantes de Educación Secundaria Obligatoria de Redondela: una aproximación desde la Educación Social |
Outro/s título/s: | O ciberacoso nos estudantes de Educación Secundaria Obrigatoria de Redondela: unha aproximación dende a Educación Social Cyberbullying in Redondela Compulsory High School Students: an approximation from Social Education |
Autor/a: | Monteagudo Freiría, Andrea |
Dirección/Titoría: | Priegue Caamaño, Diana (dir.) |
Centro/Departamento: | Universidade de Santiago de Compostela. Facultade de Ciencias da Educación |
Palabras chave: | Ciberacoso | Dispositivos tecnológicos | Adolescentes | Intervención socioeducativa | Mediación ciberacoso | Dispositivos tecnolóxicos | Mediación cyberbullying | Technological devices | Teenagers | Educational intervention | Mediation | |
Data: | 2019 |
Resumo: | El ciberacoso constituye un problema creciente relacionado con el uso inadecuado
de los dispositivos tecnológicos. Precisamente, este trabajo pretende conocer la prevalencia
del ciberacoso entre los jóvenes, analizando el uso de las nuevas tecnologías, la relación
con el grupo de iguales en la Red y sus actitudes ante posibles comportamientos de
violencia en el ciberespacio. Para ello, se aplicó un cuestionario a un grupo de estudiantes
de Educación Secundaria Obligatoria del ayuntamiento de Redondela, consiguiendo
implicar en la investigación a un total de 191 estudiantes de 2º y 3º Curso. Los resultados
ponen de manifiesto la importancia de las tecnologías en la relación con el grupo de iguales
y evidencian la existencia de situaciones que podríamos asociar con situaciones de
ciberacoso. Además, detectamos una cifra importante de observadores de agresiones o
acoso a través de los medios digitales. Asumiendo la clara necesidad de actuar desde una
perspectiva educativa, concluimos haciendo hincapié en la relevancia de poner en marcha
en los centros escolares programas de intervención socioeducativa orientados a optimizar
las herramientas y recursos de los jóvenes para interactuar en la red y saber gestionar las
relaciones entre iguales que albergan O ciberacoso constitúe un problema crecente relacionado co uso inadecuado dos dispositivos tecnolóxicos. Precisamente, este traballo pretende coñecer a prevalencia do ciberacoso entre os mozos, analizando o uso das novas tecnoloxías, a relación co grupo de iguais na Rede e as súas actitudes ante posibles comportamentos de violencia no ciberespazo. Para iso, aplicouse un cuestionario a un grupo de estudantes de Educación Secundaria Obrigatoria do concello de Redondela, conseguindo implicar na investigación a un total de 191 estudantes de 2º e 3º Curso. Os resultados poñen de manifesto a importancia das tecnoloxías na relación co grupo de iguais e evidencian a existencia de situacións que poderiamos asociar con situacións de ciberacoso. Ademais, detectamos unha cifra importante de observadores de agresións ou acoso a través dos medios dixitais. Asumindo a clara necesidade de actuar dende unha perspectiva educativa, concluímos facendo fincapé na relevancia de poñer en marcha nos centros escolares programas de intervención socioeducativa orientados a optimizar as ferramentas e recursos dos mozos para interactuar na rede e saber xestionar as relacións entre iguais que albergan The ciberacoso constitutes an increasing problem related with the unsuitable use of the technological devices. Precisely, this work pretends to know the prevalence of the ciberacoso between the youngsters, analysing the use of the new technologies, the relation with the group of equal in the Network and his attitudes about of possible behaviours of violence in the cyberspace. For this, it was applied a questionnaire to a group of students of Compulsory High School of Redondela’s city, achieving involve into the investigation to a 191 students of 2º and 3º Course. The results put of self-evident the importance of the technologies in the relation with the group of equal and prove the existence of situations that could associate with situations of cyberbullying. Besides, we detected an important figure of observers of aggressions or bullying through the digital media. Assuming the clear need to act from an educational perspective, we conclude doing upsetting in the importance of setting up programs in the school centres of educational intervention oriented to optimise the tools and resources of the youngsters for interactuar in the network and know manage the relations between equal |
Descrición: | Traballo Fin de Grao en Educación Social. Curso 2018-2019 |
URI: | http://hdl.handle.net/10347/23734 |
Dereitos: | Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional |
Coleccións
O ítem ten asociados os seguintes ficheiros de licenza: