A paisaxe sempre foi así?. Unha experiencia para a ESO
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10347/23739
Files in this item
Metadata of this item
Title: | A paisaxe sempre foi así?. Unha experiencia para a ESO |
Author: | Silva Sánchez, Noemí |
Advisor: | Jiménez Aleixandre, Mª Pilar (dir.) |
Affiliation: | Universidade de Santiago de Compostela. Facultade de Ciencias da Educación |
Date of Issue: | 2017 |
Abstract: | Para ensinar ciencia tendo en conta a ciencia non basta con transformalos coñecementos científicos e levalos á aula, senón que é preciso abordar aspectos relacionados coa natureza das ciencias facendo explícito na aula como dende a ciencia se constrúe o coñecemento científico. Esta investigación realizouse no marco do desenvolvemento dunha unidade didáctica na que se traballaron competencias científicas en indagación e argumentación e na que o alumnado, facendo uso de ferramentas propias da paleopalinoloxía -a ciencia encargada do estudo do pole e as esporas fósiles, constrúe o seu propio coñecemento acerca da historia da paisaxe galega dos últimos 12000 anos. A partir da análise comparativa de cuestionarios iniciais e finais determinouse a influencia que ten o coñecemento da historia dunha paisaxe na percepción da mesma na actualidade, nas ideas sobre a dispoñibilidade de alimentos e nas ideas sobre as glaciacións. Tamén se analizou a capacidade do alumnado para integrar a información paleoambiental obtida na resolución dun problema ambiental e determináronse as diferenzas no uso de datos cando na aula o énfase se fai na demanda de explicacións causais (grupo control) respecto de cando na aula se enfatizan tanto o uso de probas como a demanda de explicacións causais Para enseñar ciencia teniendo en cuenta a la ciencia no basta con transformar los conocimientos científicos llevarlos al aula, sino que es necesario abordar aspectos relacionados con la naturaleza de las ciencias haciendo explícito en el aula como desde la ciencia se construye el conocimiento científico. Esta investigación se realizó en el marco de la puesta en práctica de una unidad didáctica en la que se trabajaron competencias científicas en indagación y argumentación y en la que el alumnado, haciendo uso de herramientas propias de la paleopalinología -la ciencia encargada del estudio del polen y esporas fósiles, construye su propio conocimiento acerca de la historia del paisaje gallego de los últimos 12000 anos. A partir del análisis comparativo de cuestionarios inicial y final se determinó la influencia que tiene el conocimiento de la historia del paisaje de un lugar en la percepción del mismo en la actualidad, en las ideas sobre la disponibilidad de alimentos y en las ideas sobre las glaciaciones. También se analizó la capacidad del alumnado para integrar la información paleoambiental obtenida en la resolución de un problema ambiental y se determinaron las diferencias en el uso de datos cuando en el aula el énfasis se hace en la demanda de explicaciones causales (grupo control) respecto de cando en el aula se enfatizan tanto o el uso de pruebas como la demanda de explicaciones causales To teach science taking into account science, transforming the scientific knowledge and bringing it to the classroom is not enough. Instead, addressing aspects related with the nature of science, making explicit how the scientific knowledge is build is required. This research was made in the framework of the implementation of a teaching unit where inquiry and argumentation competences where worked. Students constructed their own knowledge about Galician landscape history over the past 12000 years using tools from palaeopalynoloy, the science that studies fossil pollen and spores. From the comparative analysis of pre- and postquestionnaires the influence of knowing the landscape history on the perception of present landscapes, on the ideas about food availability and on the ideas about glaciations was determined. Student capacities for integrating the obtained palaeoenvironmental information on the resolution of a environmental problem was analysed. Moreover, differential scientific vidence use among classrooms where the emphasis was set on the demand of explanations and classrooms where both, scientific evidence in support of their claims and explanations where requested was evaluated |
Description: | Traballo Fin de Máster Universitario en Profesorado de Educación Secundaria Bacharelato, Formación Profesional e Ensinos de Linguas. Curso 2016-2017 |
URI: | http://hdl.handle.net/10347/23739 |
Rights: | Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional |
Collections
The following license files are associated with this item: