Why students of Secondary Education complete more homework?
Por favor, use este identificador para citas ou ligazóns a este ítem:
http://hdl.handle.net/10347/24973
Ficheiros no ítem
Metadatos do ítem
Título: | Why students of Secondary Education complete more homework? |
Outro/s título/s: | ¿Por qué los alumnos de Educación Secundaria realizan más deberes? |
Autor/a: | Estévez, Iris Regueiro Fernández, Bibiana Rodríguez, Susana Piñeiro Aguín, Isabel Souto, Alba González Sanmamed, Mercedes |
Centro/Departamento: | Universidade de Santiago de Compostela. Departamento de Pedagoxía e Didáctica |
Palabras chave: | Homework | Homework involvement | Homework motivation | Amount of homework completed | Spanish compulsory secondary education | Tareas para casa | Implicación en las tareas para casa | Motivación hacia las tareas para casa | Cantidad de tareas realizadas | Educación Secundaria | |
Data: | 2018 |
Editor: | Asociación Universitaria de Educación y Psicología |
Cita bibliográfica: | Estévez, I., Regueiro, B., Martínez, S. R., Piñeiro, I., Seijo, A. S., & González-Sanmamed, M. (2018). ¿ Por qué los alumnos de Educación Secundaria realizan más deberes?. EJIHPE: European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, 8(1), 15-21 |
Resumo: | Homework is one of the most controversial educational activities nowadays. Although, there is scientific evidence of their potential on the academic performance and learning of students, it is still necessary to study some variables, which are part of the process of carrying out homework, with more precision. Most of the relationships between motivational variables involved in learning and performance have been studied taking into account the tasks carried out by the student within the walls of the school. However, there is a certain lack of knowledge of the relationships that occur between these variables in the process of completing homework; Homework, by definition, are prescribed by the teacher to be carried out after school. For this reason, the main goal of the present paper is to analyze the predictive capacity of each variable related to motivation and homework involvement on the amount of them which are done by students. Participants were 899 students from Spanish compulsory secondary education. Results from the regression analysis indicate that the more time students spend on homework, the more intrinsically motivated they are, the more effective time management is, the better motivation management is and the less anxiety they show, then the more amount of homework they complete Los deberes escolares son una de las actividades educativas que más controversias ha generado en los últimos tiempos. Aunque existen evidencias científicas de sus potencialidades sobre el rendimiento académico y aprendizaje de los estudiantes, todavía es necesario estudiar algunas variables, que forman parte del proceso de realización de los deberes escolares, con más precisión. Sin embargo, existe un cierto desconocimiento de las relaciones que se producen entre estas variables en el proceso de realización de los deberes escolares. Es por ello, que el presente trabajo tiene como objetivo fundamental comprobar la capacidad predictiva que tiene cada una de las variables vinculadas con la motivación e implicación en las tareas para casa sobre la cantidad de las mismas realizadas por los alumnos. La muestra está integrada por 899 estudiantes de Educación Secundaria Obligatoria y los resultados del análisis de regresión indican que cuanto más tiempo pasan los alumnos en la realización de las tareas escolares, cuanto más motivados intrínsecamente están hacia ellas, cuanto más aprovechan el tiempo que dedican a esas tareas, cuanto mejor gestionan su motivación y cuanto menos ansiedad muestran ante ellas, más cantidad de las mismas realizan |
Versión do editor: | https://doi.org/10.30552/ejihpe.v8i1.222 |
URI: | http://hdl.handle.net/10347/24973 |
DOI: | 10.30552/ejihpe.v8i1.222 |
ISSN: | 2174-8144 |
E-ISSN: | 2254-9625 |
Dereitos: | © Asociación Universitaria de Educación y Psicología (ASUNIVEP), 2018. Esta obra está bajo licencia internacional Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0) |
Coleccións
-
- DPD-Artigos [820]
- ESCULCA-Artigos [225]
A licenza do ítem descríbese como
© Asociación Universitaria de Educación y Psicología (ASUNIVEP), 2018. Esta obra está bajo licencia internacional Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)
© Asociación Universitaria de Educación y Psicología (ASUNIVEP), 2018. Esta obra está bajo licencia internacional Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)
Items relacionados
Mostrando items relacionados por título, autor e materia.
-
Student Perception of Teacher and Parent Involvement in Homework and Student Engagement: The Mediating Role of Motivation
Núñez, José Carlos; Regueiro Fernández, Bibiana; Suárez, Natalia; Piñeiro Aguín, Isabel; Rodicio García, María Luisa; Valle, Antonio (Frontiers Media, 2019)Currently, there is much debate about the value of assigning homework. Organizations such as the OECD have concluded that doing more homework is not synonymous with better performance. This study was designed to analyze ... -
Differences in homework involvement depending on academic achievement
Regueiro Fernández, Bibiana; Martínez, Raquel; Estévez Blanco, Iris; Piñeiro Aguín, Isabel; Rodríguez Martínez, Susana; Ferradás, María del Mar (Associação Brasileira de Psicologia Escolar e Educacional, 2020)The objective of this work was to check if there are differences in homework involvement depending on the different levels of academic achievement of students. Due to the possible effect that gender, course and intrinsic ... -
Parental involvement in homework during Covid-19 confinement
Suárez, Natalia; Fernández Alba, María Estrella; Regueiro, Bibiana; Rosário, Pedro; Xu, Jianzhong; Núñez Pérez, José Carlos (Colegio Oficial de Psicólogos del Principado de AsturiasUniversidad de Oviedo, 2022)The purpose of this study was to compare parents’ involvement in students’ homework during COVID-19 confinement and their involvement in normal circumstances. Method: 628 parents of elementary and high school students ...