Show simple item record

dc.contributor.authorLorenzo Lago, Enrique
dc.contributor.authorMorales Domínguez, José Francisco
dc.contributor.authorSabucedo Cameselle, José Manuel
dc.contributor.authorSeoane Pesqueira, Gloria
dc.date.accessioned2021-05-03T07:37:26Z
dc.date.available2021-05-03T07:37:26Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationLago, E. L., Dominguez, J. F. M., Cameselle, J. M. S., & Pesqueira, M. G. S. (2020). Spanish Adaptation of the Subjective Value Inventory. Psicothema, 32(3), 437-443
dc.identifier.issn0214-9915
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10347/26089
dc.description.abstractBackground: Different studies have highlighted the importance of subjective outcomes in negotiations. The Subjective Value Inventory (SVI) is the only existing instrument for measuring this aspect. The aim of this research was to analyze the psychometric properties and gender factorial invariance of the SVI in a Spanish sample. Method: A double back-translation of the original tool was carried out and it was then applied to a diverse sample of 345 university students and professionals of both genders. Analysis of factorial validity, reliability, and factorial invariance of the model across gender were carried out. Results: A model of sixteen items grouped into four factors, equivalent to the original, was confirmed. All the factors of the model, except the Self, demonstrated adequate psychometric indices. The configural invariance across gender is acceptable. Conclusions: The Spanish version of the SVI matches the original scale. However, this study proposes using the scale without the Self factor. Lastly, the scale shows configural invariance across gender
dc.description.abstractAntecedentes: diferentes estudios han destacado la importancia de los resultados subjetivos en las negociaciones. El Subjective Value Inventory (SVI) es el único instrumento para medir este aspecto. El objetivo de esta investigación fue analizar las propiedades psicométricas y la invarianza factorial de género del SVI en una muestra española. Método: se realizó la doble traducción de la herramienta original y luego se aplicó a una muestra de 345 universitarios y profesionales de ambos géneros. Se realizaron análisis de validez factorial, de fiabilidad y de invarianza factorial del modelo en relación al género. Todos los factores del modelo, excepto el Self, mostraron unos índices psicométricos adecuados. La invarianza configural en relación al género es aceptable. Resultados: se confirmó un modelo de dieciséis ítems agrupados en cuatro factores, equivalente al original. Conclusiones: la versión española del SVI se ajusta a la escala original. Sin embargo, en este estudio se propone utilizar la escala sin el factor Self. Finalmente, la escala muestra invarianza configural en relación al género
dc.language.isoeng
dc.publisherUniversidad de Oviedo
dc.rights© 2020 Psicothema
dc.subjectSubjective Value Inventory (SVI)
dc.subjectNegotiation
dc.subjectSubjective outcomes
dc.subjectPsycho-sociological outcomes
dc.subjectGender factorial invariance
dc.subjectSubjetive Value Inventory (SVI)
dc.subjectNegociación
dc.subjectResultados subjetivos
dc.subjectResultados psicosociales
dc.subjectInvarianza factorial de género
dc.titleSpanish Adaptation of the Subjective Value Inventory
dc.title.alternativeAdaptación española del Subjective Value Inventory
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.identifier.DOI10.7334/psicothema2020.7
dc.relation.publisherversionhttps://doi.org/10.7334/psicothema2020.7
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.contributor.affiliationUniversidade de Santiago de Compostela. Departamento de Psicoloxía Social, Básica e Metodoloxía
dc.description.peerreviewedSI


Files in this item

application/pdf
Name: 2020_psicothema_lorenzo_spanish.pdf
Size: 362.2 Kb
Format: PDF


Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record






Harvesters:Useful links:
Universidade de Santiago de Compostela | Teléfonos: +34 881 811 000 e +34 982 820 000 | Contact Us | Send Feedback