A infancia dos avós e avoas de Vincios. Investigación sobre a didáctica da memoria en Educación Primaria
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10347/27454
Files in this item
Metadata
Title: | A infancia dos avós e avoas de Vincios. Investigación sobre a didáctica da memoria en Educación Primaria |
Alternative Title: | La infancia de los abuelos y abuelas de Vincios. Investigación sobre la didáctica de la memoria en Educación Primaria The childhood of Vincios' grandparents and grandmothers. Research about the didactic of the memory in primary education |
Author: | Troncoso Simoes, Estela |
Advisor: | Fernández Castro, Belén |
Affiliation: | Universidade de Santiago de Compostela. Facultade de Ciencias da Educación |
Subject: | Patrimonio inmaterial | Memoria histórica | Pensamento histórico | Identidade | Contorna Patrimonio inmaterial | Memoria histórica | Pensamiento histórico | Identidad | Entorno Intangible | Heritage | Historical memory | Historical thinking | Identity | Surroundings | |
Date of Issue: | 2021 |
Abstract: | Este Traballo de Fin de Grao parte dunha proposta de innovación educativa que se inicia coa revisión literaria sobre a temática do patrimonio e da memoria histórica, así como das diversas metodoloxías didácticas. A partir deste marco, preséntanse os resultados da intervención, a discusión e as conclusións extraídas da acción docente a través dunha tarefa de investigación etnográfica cualitativa. Pretende ser un estudo enriquecedor para a didáctica das Ciencias Sociais, no que se recollerán e analizarán os nexos que constrúa o alumnado co patrimonio local. Con tal fin, partirase da memoria dos seus propios avós e avoas a través da recreación dun museo localizado na propia cartografía que permita a inmersión e empatía histórica. Preténdese espertar a sensibilidade fomentando accións para a protección e recuperación da memoria histórica ante a situación crítica de que caia no esquecemento. Este obxectivo será tratado dende o enfoque da Educación Baseada no Lugar, aplicando a metodoloxía da Investigación Baseada nas Artes para a resignificación do lugar a través dun proceso creativo para a patrimonialización Este Trabajo de Fin de Grado parte de una propuesta de innovación educativa que se inicia con la revisión literaria sobre la temática del patrimonio y de la memoria histórica, así como de las diversas metodologías didácticas. A partir de este marco, se presentan los resultados de la intervención, la discusión y las conclusiones extraídas de la acción docente a través de una tarea de investigación etnográfica cualitativa. Pretende ser un estudio enriquecedor para la didáctica de las Ciencias Sociales, en el que se recogerán y analizarán los nexos que construya el alumnado con el patrimonio local. Con tal fin, se partirá de la memoria de sus propios abuelos y abuelas a través de la recreación de un museo localizado en la propia cartografía que permita la inmersión y empatía histórica. Se pretende despertar la sensibilidad fomentando acciones para la protección y recuperación de la memoria histórica ante la situación crítica de que caiga en el olvido. Este objetivo será tratado desde el enfoque de la Educación Basada en el Lugar, aplicando la metodología de la Investigación Basada en las Artes para la resignificación del lugar a través de un proceso creativo para la patrimonialización This Final Degree Project is based on a proposal for educational innovation that begins with a literary review on the theme of heritage and historical memory, as well as the various didactic methodologies. From this framework, the results of the intervention, the discussion and the conclusions from the teaching action are presented through a qualitative ethnographic research. It is pretented to be a study that enrich the didactics of Social Sciences, in which the links that students build with local heritage will be collected and analyzed. For this aim, they will start from the memory of their own grandparents and grandmothers through the recreation of a museum located in the cartography that allows immersion and historical empathy. It is intended to promote sensitivity by promoting actions for the protection and recovery of historical memory in the face of the critical situation of oblivion. This objective will be treated from the perspective of Place-Based Education, applying the methodology of Arts-Based Research for the redefinition of the place through a creative process for patrimonialization |
Description: | Traballo Fin de Grao en Mestre ou Mestra en Educación Primaria. Curso 2020-2021 |
URI: | http://hdl.handle.net/10347/27454 |
Collections
The following license files are associated with this item: