Ciencias da Comunicación: Recent submissions
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Making room inside the doughnut: European audiovisual subtitling in non-hegemonic languages as an opportunity for global language justice
(Elsevier, 2021)Based on Suzanne Romaine's metaphor “making room inside the doughnut”, the practice of audiovisual subtitling in non-hegemonic languages is proposed as a catalyst for cultural diversity and an antidote to the “flattening ... -
Blurring boundaries between journalists and tiktokers: journalistic role performance on TikTok
(Cogitatio, 2022)In recent years, media has adapted to the logic of each new social network to respond to renewed consumption habits and journalists have developed new roles on these platforms. TikTok is an emerging platform with its own ... -
A Decade of Research on Hyperlocal Media: An International Approach to a New Media Model
(Eastern Mediterranean University, 2021)The growth of hyperlocal media has rekindled the ecosystem of local media in recent years. An international phenomenon, it has already been the subject of much study in the academy, despite it being a recent occurrence. ... -
Modelo de análisis para canales de YouTube: aplicación a medios nativos digitales
(Universidad de La Laguna, 2021)Introducción y metodología: Se investiga la participación en YouTube de una muestra internacional de periódicos nativos digitales de referencia a partir de un modelo de análisis propuesto por los autores. Discusión: La ... -
Entre el poder y el vil metal. Modelos profesionales, filosofía y técnicas de relaciones con los públicos en House of Cards (Beau Willimon, Netflix: 2013-)
(Associação Ibérica de Sistemas e Tecnologias de Informação (AISTI), 2018)Como retrato del poder político, House of Cards realiza también de forma colateral una reconstrucción de la función de Relaciones Públicas por medio de sus personajes, su comportamiento y la filosofía de la profesión que ...