Recent Submissions

  • Predictores del cambio clínicamente significativo en una intervención de prevención de la depresión 

    Blanco Seoane, Vanessa; Otero Otero, Patricia; López Ares, Lara; Torres Iglesias, Ángela Juana; Vázquez González, Fernando Lino (Consejo General de la Psicología de España, 2017)
    Una de las limitaciones de la investigación sobre prevención indicada de la depresión es que pocos trabajos han analizado la significación clínica de los efectos de la intervención. En el presente estudio, se asignaron al ...
  • Efficacy of video game-based interventions for active aging : a systematic literature review and meta-analysis 

    Vázquez González, Fernando Lino; Otero Otero, Patricia; García Casal, Jesús Antonio; Blanco Seoane, Vanessa; Torres Iglesias, Ángela Juana; Arrojo Romero, Manuel (Plos, 2018)
    Background: Due to the appeal and recent technological advances of video games, the games have gained interest as an intervention tool for active aging. The aim of this systematic literature review and meta-analysis was ...
  • Health-related quality of life among persons with physical disabilities : a systematic review and meta-analysis 

    Lima-Castro, Sandra; Blanco Seoane, Vanessa; Otero Otero, Patricia; López Ares, Lara; Vázquez González, Fernando Lino (Consejo General de la Psicología de España, 2020)
    Although research suggests that people with physical disabilities experience impacts to their health-related quality of life (HRQL), there are no previous reviews or meta-analyses of studies that use ...
  • Impact of the COVID-19 Lockdown on a Long-Term Care Facility: The Role of Social Contact 

    Pereiro Rozas, Arturo José; Dosil Díaz, Carlos; Mouriz Corbelle, Romina; Pereira Rodríguez, Silvia; Nieto Vieites, Ana; Pinazo Hernandis, Sacramento; Pinazo Clapés, Carolina; Facal Mayo, David (MDPI, 2021)
    (1) Background: Long-term care facilities (LTCFs) have been harmed by the coronavirus, and older adults have remained isolated for a long time with many restrictions. The aim of this study was to measure the decline in ...
  • Evaluación neuropsicológica de las dificultades de aprendizaje lectoescritoras en el aula 

    Balado Alves, Claudia; Rivas Torres, Rosa María; López Gómez, Santiago; Taboada Ares, Eva María (Universidade da Coruña, 2017)
    Las dificultades lectoescritoras –dislexia– afectan a un 5-10% de los niños en edad escolar. Se trata de un trastorno que conlleva múltiples consecuencias negativas en los diferentes ámbitos del desarrollo. Para conseguir ...

View more






Harvesters:Useful links:
Universidade de Santiago de Compostela | Teléfonos: +34 881 811 000 e +34 982 820 000 | Contact Us | Send Feedback