Now showing items 17-36 of 82

    • Desarrollo humano 

      Dosil Maceira, Agustín, 1942- (Universidade de Santiago de Compostela. Servizo de Publicacións e Intercambio Científico, 1981)
      En el curso 1978/79, el Departamento de Psicología Evolutiva y Diferencial de la Universidad de Santiago de Compostela, en colaboración con diversas entidades científicas y culturales, en especial con el Instituto de ...
    • Desenrolo continuo e desenrolo discontinuo: o estudo dos estadios evolutivos 

      Díaz, Olga; Dosil Maceira, Agustín (Universidade de Santiago de Compostela. Servizo de Publicacións e Intercambio Científico, 1981)
      En el curso 1978/79, el Departamento de Psicología Evolutiva y Diferencial de la Universidad de Santiago de Compostela, en colaboración con diversas entidades científicas y culturales, en especial con el Instituto de ...
    • Design of optimal nonlinear network controllers for Alzheimer's disease 

      Sanchez-Rodriguez, Lazaro M; Iturria-Medina, Yasser; Baines, Erica A.; Mallo López, Sabela Carme; Dousty, Mehdy; Sotero, Roberto C. (PLOS, 2018-05-24)
      Brain stimulation can modulate the activity of neural circuits impaired by Alzheimer's disease (AD), having promising clinical benefit. However, all individuals with the same condition currently receive identical brain ...
    • Design process and preliminary psychometric study of a video game to detect cognitive impairment in senior adults 

      Valladares Rodríguez, Sonia; Pérez Rodríguez, Roberto; Facal Mayo, David; Fernández Iglesias, Manuel José; Anido Rifón, Luis; Mouriño García, Marcos (PEERJ INC, 2017)
      Introduction Assessment of episodic memory has been traditionally used to evaluate potential cognitive impairments in senior adults. Typically, episodic memory evaluation is based on personal interviews and pen-and-paper ...
    • Detección de los riesgos maternos perinatales en los trastornos generalizados del desarrollo 

      López Gómez, Santiago; Rivas Torres, Rosa María; Taboada Ares, Eva María (Instituto Nacional de Psiquiatría Ramón de la Fuente Muñiz, 2008)
      Los trastornos generalizados del desarrollo (TGD), hacen referencia a un conjunto de alteraciones neuropsicológicas graves. Sus síntomas afectan a tres componentes del desarrollo: interacción social, lenguaje y comunicación ...
    • Diferencias individuales en el desarrollo gramatical inicial: aportaciones del estudio de los niños ciegos 

      Pérez Pereira, Miguel (Universitat de Barcelona, 2004)
      En anteriores estudios (Pérez-Pereira, 1994, Peters, 1994) se ha sugerido que los niños ciegos tienden a usar un estilo gestáltico u holístico en la adquisición del lenguaje, en vez del estilo analítico. En el presente ...
    • Do healthy preterm children have behavior problems? 

      Pérez Pereira, Miguel; Baños Castro, Lúa (Universidad de Murcia, 2019)
      Background/Objective: In this study, the behavior problems of healthy preterm and full-term children will be compared. The effect of environmental and neonatal conditions on the rate of behavior problems, paying special ...
    • Does the Disease of the Person Receiving Care Affect the Emotional State of Non-professional Caregivers? 

      Otero Otero, Patricia; Torres Iglesias, Ángela Juana; Vázquez González, Fernando Lino; Blanco Seoane, Vanessa; Ferraces Otero, María José; Díaz Fernández, Olga (Frontiers Research Foundation, 2019)
      Research on mental health of non-professional caregivers has focused on caregivers of people with specific diseases, especially dementia. Less is known about caregivers of people with other diseases. The aims of this ...
    • Effects of parenting practices through deviant peers on nonviolent and violent antisocial behaviours in middle- and late-adolescence 

      Cutrín Mosteiro, Olalla; Gómez Fraguela, Xosé Antón; Maneiro Boo, Lorena; Sobral Fernández, Jorge (Sociedad Española de Psicología Jurídica y Forense, 2017)
      The aim of the current study was to analyse in two age cohorts the presence of mediation effects of par-enting practices (i.e., parental knowledge, parental support, parent-adolescent conflict) through deviantpeers on youth ...
    • El fenómeno de la punta de la lengua en el proceso de envejecimiento 

      Juncos Rabadán, Onésimo; Facal Mayo, David; Álvarez García, Montserrat; Rodríguez González, María Soledad (Colegio Oficial de Psicólogos de Asturias, 2006)
      Se presentan nuevos datos sobre la producción y resolución de eventos de punta de la lengua (PDL) en el proceso de envejecimiento. 140 voluntarios con edades comprendidas entre los 19 y 82 años participaron en un experimento ...
    • El nivel de vocabulario como indicador de reserva cognitiva en la evaluación del deterioro cognitivo ligero 

      Lojo Seoane, Cristina; Facal Mayo, David; Juncos Rabadán, Onésimo; Pereiro Rozas, Arturo José (Universidad de Murcia, 2014)
      El presente trabajo estudia el papel del vocabulario, como indicador de reserva cognitiva,en la evaluación del Deterioro Cognitivo Ligero (DCL). Participaron 326 adultos mayores de 50 años, clasificados en dos ...
    • El papel de la intervención psicoeducativa en la sintomatología del trastorno autista 

      López Gómez, Santiago; Rivas Torres, Rosa María; Taboada Ares, Eva María (Colegio Oficial de Psicología de Andalucía Occidental, 2010)
      El trastorno autista hace referencia a una alteración neuropsicológica de carazterísticas heterogéneas, cuyos síntomas, graves y generalizados, se manifiestan, sobre todo, en tres áreas del desarrollo cognitiva, lingüistica ...
    • Entorno familiar e desenvolvimento precoce 

      Varela, Ramón; Dosil Maceira, Agustín (Universidade de Santiago de Compostela. Servizo de Publicacións e Intercambio Científico, 1981)
      En el curso 1978/79, el Departamento de Psicología Evolutiva y Diferencial de la Universidad de Santiago de Compostela, en colaboración con diversas entidades científicas y culturales, en especial con el Instituto de ...
    • O Espazo Europeo de Educación Superior: a razón instrumental dunha universidade ó servizo da empresa 

      Pardo Pérez, Juan Carlos; García Tobío, Alfonso (2012-04-26)
      O Espazo Europeo de Educación Superior está concibido e planificado desde fóra da Academia, polos poderes económicos e polos poderes políticos. No punto de mira desta reforma están dúas dimensións básicas da universidade: ...
    • Evaluación neuropsicológica de las dificultades de aprendizaje lectoescritoras en el aula 

      Balado Alves, Claudia; Rivas Torres, Rosa María; López Gómez, Santiago; Taboada Ares, Eva María (Universidade da Coruña, 2017)
      Las dificultades lectoescritoras –dislexia– afectan a un 5-10% de los niños en edad escolar. Se trata de un trastorno que conlleva múltiples consecuencias negativas en los diferentes ámbitos del desarrollo. Para conseguir ...
    • Exploración psicolóxica nunha mostra de universitarios de quinto curso da Universidade de Santiago de Compostela 

      Becoña Iglesias, Elisardo; Dosil Maceira, Agustín (Universidade de Santiago de Compostela. Servizo de Publicacións e Intercambio Científico, 1981)
      En el curso 1978/79, el Departamento de Psicología Evolutiva y Diferencial de la Universidad de Santiago de Compostela, en colaboración con diversas entidades científicas y culturales, en especial con el Instituto de ...
    • Extra-curricular involvement, academic adjustment and achievement in higher education: A study of Portuguese students 

      Almeida, Leandro S.; Guisande Couñago, María Adelina; Paisana, Joanne (Universidad de Murcia, 2012)
      La relación entre trastornos de personalidad y consumo de drogas ha cobrado un creciente interés en los últimos años por las dificultades que conlleva en el tratamiento. Pero un aspecto menos analizado es la relación entre ...
    • Eysenck Personality Questionnaire Revised-Abbreviated for Informal Caregivers 

      Vázquez González, Fernando Lino; Otero Otero, Patricia; López Ares, Lara; Blanco Seoane, Vanessa; Ferraces Otero, María José; Torres Iglesias, Ángela Juana (Colegio Oficial de la Psicología de Madrid, 2019)
      The objective of this study was to analyze the psychometric properties of the Spanish version of the Eysenck Personality Questionnaire Revised-Abbreviated (EPQR-A) in informal caregivers. Trained, independent evaluators ...
    • Field dependence-independence (FDI) cognitive style: an analysis of attentional functioning 

      Guisande Couñago, María Adelina; Páramo Fernández, María Fernanda; Tinajero Vacas, Carolina; Almeida, Leandro S. (Colegio Oficial de Psicólogos de Asturias, 2007)
      Previous research has indicated that field-dependent children display poorer performance than field-independent children in almost all academic subjects and cognitive tasks. However, the processes underlying this poorer ...
    • Field dependence-independence and brain organization: the confluence of two different ways of describing general forms of cognitive functioning? A theoretical review 

      Tinajero Vacas, Carolina; Páramo Fernández, María Fernanda; Cadaveira Mahía, Fernando; Rodríguez Holguín, Socorro (SAGE PublicationsAmmons Scientifics, 1993)
      We reviewed a total of 67 studies of the relationship between the cognitive style dimension of field dependence-independence and brain organization. To date, such studies have followed three basic lines of approach: (1) ...





      xmlui.mirage2.page-structure.recolectoresxmlui.mirage2.page-structure.enlaces_de_interes
      Universidade de Santiago de Compostela | Teléfonos: +34 881 811 000 e +34 982 820 000 | Contact Us | Send Feedback