Now showing items 1-5 of 49

    • Habilidades matemáticas y verbales: diferencias de género en una muestra de 6º de Primaria y de 1º de ESO 

      Pomar Tojo, Carmen María; Díaz Fernández, Olga; Sánchez Castaño, María Teresa; Fernández Barreiros, Miriam (Universidad Complutense de Madrid, 2009)
      El abordaje de las diferencias entre hombres y mujeres, niños y niñas, ha interesado, a lo largo del tiempo, a distintas ramas del saber. La situación social, educativa y política, en diferentes países, hace que este tópico ...
    • Talentos matemáticos: análisis de una muestra 

      Díaz Fernández, Olga; Sánchez Castaño, María Teresa; Pomar Tojo, Carmen María; Fernández Barreiros, Miriam (Universidad Complutense de Madrid. Servicio de Publicaciones, 2008)
      Durante décadas se han diagnosticado como talentos matemáticos, estudiantes que piensan e interpretan las matemáticas de un modo genuino, original y único, mediante problemas matemáticos ideados para sujetos de mayor edad ...
    • Long-Term Effects of a Cognitive Behavioral Conference Call Intervention on Depression in Non-Professional Caregivers 

      López Ares, Lara; Vázquez González, Fernando Lino; Torres Iglesias, Ángela Juana; Otero Otero, Patricia; Blanco Seoane, Vanessa; Díaz Fernández, Olga; Páramo Fernández, Mario (MDPI, 2020)
      Recent evidence supports the efficacy of conference call cognitive–behavioral interventions in preventing depression in caregivers at post-intervention, but we do not know whether the results are sustained long term. The ...
    • Prevalence of Cognitive Frailty, Do Psychosocial-Related Factors Matter? 

      Navarro Pardo, Esperanza; Facal Mayo, David; Campos Magdaleno, María; Pereiro Rozas, Arturo José; Juncos Rabadán, Onésimo (MDPI, 2020)
      Cognitive frailty (CF) is a topic of growing interest with implications for the study of preventive interventions in aging. Nevertheless, little research has been done to assess the influence of psychosocial variables on ...
    • A Follow-Up Study of Cognitive Development in Low Risk Preterm Children 

      Pérez Pereira, Miguel; Fernández Fernández, María Pilar; Gómez Taibo, María Luisa; Martínez López, Zeltia; Arce Fernández, Constantino (MDPI, 2020)
      The results of a longitudinal study on the cognitive development of one group of full-term and three groups of low risk preterm children with different gestational ages (GA) are presented. The 181 participants were divided ...





      Harvesters:Interesting links:
      Universidade de Santiago de Compostela | Teléfonos: +34 881 811 000 e +34 982 820 000 | Contact Us | Send Feedback